Overslaan en naar de inhoud gaan

Schijterds

De botsing tussen de vrijheid van meningsuiting en het respecteren van religie is er een van alle tijden. Jammer genoeg een die kan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De botsing tussen de vrijheid van meningsuiting en het respecteren van religie is er een van alle tijden. Jammer genoeg een die kan uitlopen in de brandstapel of verbanning. Nestlé was bang voor het laatste en plaatste daarom een 'Niet-Deens'-verklaring in een Arabische krant, nadat producten van het bedrijf op een lijst van Deense producten terechtgekomen waren. Op zich een begrijpelijke reactie, maar tegelijkertijd ook zo angstig en het verkeerde signaal gevend, dat je je afvraagt of het hoofdkantoor in het altijdneutrale Zwitserland hiervan op de hoogte was.

related partner content for mobile comes here

Want die zijn op hun site duidelijk over hun 'business principles':

While our Nestlé Corporate Business Principles will continue to evolve and adapt to a changing world, our basic foundation is unchanged from the time of the origins of our Company, and reflects the basic ideas of fairness, honesty, and a general concern for people'.

En daar hoort volgens mij een rechte ruggengraat bij!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in