Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel met M&M

Ik heb al eerder geschreven over billboards met levensgrote QR-codes in Tokyo (twee dimensionale barcodes). Richt je mobiele telefoon op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu is er de tweede generatie code-matrices, ontwikkeld door .

related partner content for mobile comes here

De simpele code bestaat uit vier kleuren in een 5 bij 5 matrix. De mobiele telefoon hoeft maar 40% van een cel te herkennen, dus je kunt helemaal losgaan op het design. Schaduw en een slechte resolutie zijn geen probleem, de onderzoekers hebben werkende codes gemaakt van M&Mfs en Logo blokken.

Niets is te gek met deze codes. Print reclames, websites, billboards, verjaardagstaarten, T-shirts, televisie, je richt je mobiele telefoon en mobiele content wordt gedownload

De japanners zijn er in ieder geval helemaal klaar voor. Volgens een recent onderzoek onder 10,000 DoCoMo i-Mode gebruikers in Feb 2005, heeft 53,8% al eens met de mobiele telefoon verbinding gemaakt met een mobiele site via een QR code. Volgens een ander onderzoek herkent maar liefst 90% van alle japanners een QR code.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in