Overslaan en naar de inhoud gaan

De Speld neemt kerstcommercials op de hak met 'De definitieve kerstcommercial'

'Als je de kerstcommercials van de supers bekijkt en afpelt, zijn ze allemaal hetzelfde.’
de speld kerstcommercial
Samen, ook bij De Speld
de speld kerstcommercial
Samen, ook bij De Speld

We zijn er maar druk mee: kerstcommercials. De grote supermarkten hebben net als voorgaande jaren alles uit de kast getrokken om elkaar af te troeven met de meest ontroerende kerstspot, dinsdagavond zit Jordi van de Bovenkamp bij talkshow Beau te babbelen over de oogst van dit jaar en op Twitter lijkt 'het vak' al beklonken te hebben wie dit jaar 'de leukste' is.

related partner content for mobile comes here

Een ontwikkeling die de laatste jaren bepaald niet afneemt, en dat is De Speld ook opgevallen. De satirische website ziet vooral veel 'kerstclichés' in de kerstcommercials voorbijkomen, waarmee het doelt op de vaste en ongetwijfeld effectieve formule van 'samen met familie, pianomuziek en happy end’.

Of zoals De Speld het noemt: 'Een tranentrekker vol zielige kinderen of bejaarden, een grootse onverwachte wending en een belachelijk happy end dat allemaal te wijten valt aan dat ene merk: het is elke december weer de vraag welk merk deze aspecten het mooist weet te bundelen in een kerstcommercial'.

Eigen wereld

En De Speld zou De Speld niet zijn als het daar geen parodie op bedacht. Om zijn eigen webshop onder de aandacht te brengen presenteert de site nu 'De definitieve kerstcommercial'. Jochem van den Berg, hoofdredacteur: 'Als je de kerstcommercials van de supers bekijkt en afpelt, zijn ze allemaal hetzelfde. Het is een geheel eigen wereld en logica. We vonden het tijd om dit aan te kaarten en eenzelfde emotie mee te geven.'

Eerder bracht De Speld samen met biermerk Oedipus de soortgelijke 'Definitieve bierreclame' uit.

Van den Berg heeft het script van de kerstcommercial geschreven, die tot stand kwam in samenwerking met De Speld & Partners, het contentbureau van de website. De video wordt voornamelijk online uitgerold. Bekijk 'm hieronder:

Credits:
Regie: Michiel Peereboom

DOP: Goof de Koning
Editing: Yanno Post
Script: Jochem van den Berg
Productie: Kari Kremer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in