Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com lanceert kerstcampagne met een 'leuke tas' en een verlossend kerstlijstje

Campagne moet het lichte ongemak bij het kopen van een verlanglijstcadeautje omzetten in een gevoel van kerstvreugde.
Beeld uit de Leuke Tas-kerstcommercial van Bol.com
Beeld uit de Leuke Tas-kerstcommercial van Bol.com
Beeld uit de Leuke Tas-kerstcommercial van Bol.com
Beeld uit de Leuke Tas-kerstcommercial van Bol.com

Met de kerstcampagne van 2022, ‘De winkel van kerststerren’, wil Bol.com kerstvierend Nederland inspireren om een ‘kerstster’ te worden. Central rol speelt de verlanglijst in de app van Bol.com, speciaal voor deze campagne vernieuwd en omgedoopt tot ‘het kerstlijstje’.  

related partner content for mobile comes here

De campagne wordt gelanceerd met de kerstcommercial ‘Leuke Tas’, geregisseerd door Bart Timmer (Czar). De campagne is ontwikkeld door Dept. 

Met ‘De winkel van kerststerren’ wil Bol.com inspelen op de Nederlanders die kerst dit jaar met persoonlijke aandacht bijzonder willen maken. Door iets langer in de keuken te staan, nét iets uitbundiger te versieren of veel moeite te steken in het vinden van het ene speciale cadeau. 

 ’Uit eigen onderzoek onder kerstvierend Nederland zagen we dat mensen dit jaar - mede door de dalende koopkracht - juiste meer persoonlijke aandacht in kerst willen stoppen’, zegt Chung Hwa Chao, verantwoordelijk bij Bol.com voor de campagne.

‘Tegelijkertijd is kerst misschien wel de drukste en meest stressvolle periode van het jaar. Precies daar ligt voor ons een rol. Onze kerstlijstjesfunctie maakt de kerstvoorbereidingen voor onze klanten een stuk makkelijker.’

 360°-kerstcampagne? Zet het op je lijstje! 

Het kerstlijstje van Bol.com is de spil in een crossmediale 360°-kerstcampagne. De campagne wordt aangevoerd door de kerstcommercial ‘Leuke Tas’ waarin we een jongen volgen in zijn wanhopige zoektocht naar hét kerstcadeau voor zijn vriendin, een beige tas. Het kerstlijstje blijkt de verlossing.

Bol.com spoort Nederlanders via radio, online en op social media aan om de boodschappen voor kerst op hun kerstlijstje te zetten. In samenwerking met het muzikale duo ‘BENR’ en ‘&-Agency’ is het kerstnummer ‘Zet het op je lijstje’ ontwikkeld. Ook heeft de webwinkel gecureerde kerstlijstjes gemaakt. 

Klein ongemak

‘Nederlanders houden van lijstjes. Tegelijkertijd hangt er een klein ongemak rondom het kopen van een kerstcadeau van een verlanglijstje. Daarom wilden we in deze campagne laten zien dat het verlanglijstje van Bol.com naast praktisch vooral voor veel kerstplezier zorgt’ zegt Ramin Bahari, associate creative director bij Dept.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in