Overslaan en naar de inhoud gaan

Channel Factory breidt Nederlands team uit om te groeien in de EMEA-regio

Het technologie- en dataplatform richt zich op video-advertentiemogelijkheden op YouTube en groeit naar eigen zeggen hard.
Channel Factory
Wouter Aalbers
© Foto: Channel Factory
Channel Factory
Wouter Aalbers
© Foto: Channel Factory

Channel Factory, een bedrijf dat brandsafety- en brandsuitability-oplossingen voor YouTube aanbiedt, breidt zijn Nederlandse team uit. Zo start Wouter Aalberse als director of direct client EMEA, gaat Linsey Nannes aan de slag als client solutions manager en neemt Rik Fontein de rol van sales manager op zich.

related partner content for mobile comes here

Brandsafe adverteren op YouTube

Aalberse was voorheen global client partner bij Meta, het moederbedrijf van WhatsApp, Instagram en Facebook. Daarvoor werkte hij onder andere bij Microsoft en RTL. Bij Channel Factory gaat Aalberse samen met collega's werken aan groei in de EMEA-regio, inclusief Nederland. In het afgelopen jaar is Channel Factory met 33 procent gegroeid in de EMEA, aldus regionaal topman Mattias Spetz. 

Nick Beentjes is als managing director verantwoordelijk voor de Benelux en Frankrijk. Hij opende in februari 2021 het Nederlandse kantoor (in Amsterdam) en startte er met twee collega's. Na de nieuwste uitbreiding telt het Nederlandse team in totaal tien medewerkers. Beentjes: 'Een bevestiging dat steeds meer Nederlandse adverteerders en mediabureaus inzien dat wij wereldwijd een van de weinige bedrijven zijn die adverteerders kunnen garanderen dat ze schaalbaar brandsafe en brandsuitale op YouTube kunnen adverteren.'

YTMP-licentie

Met zijn YouTube Measurement Program-licentie (YTMP) durft Channel Factory te garanderen dat merken via het eigen pre-bidplatform honderd procent brandsafe en brandsuitable kunnen adverteren op YouTube. Channel Factory kan via zijn licentie namelijk gebruikmaken van YouTube's API om automatisch alle nieuwe videocontent uit te lezen qua content en context. Zo kan het bedrijf continu invloed uitoefenen op de campagneprestaties van de adverteerder, aldus topman Tony Chen anderhalf jaar terug.  'Er worden geen kanalen uitgesloten, wel video’s met een negatieve context.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in