Overslaan en naar de inhoud gaan

Born05 lanceert eigen fashionmerk Reveals dat 'persoonlijkheid uitdraagt'

Op het eerste item, een sjaal, staat een QR-code die leidt naar persoonlijke content zoals een Spotifyplaylist.
sjaal reveals
De sjaal van Reveals
sjaal reveals
De sjaal van Reveals

Het Utrechtse bureau Born05 brengt een eigen modemerk genaamd Reveals op de markt. Het eerste 'statement piece' is een sjaal, die ‘digitale personalisatie’ toevoegt aan het kledingstuk. Op die manier 'revealt' de sjaal persoonlijke informatie van degene die 'm draagt.

related partner content for mobile comes here

Dennis van Vugt, managing director van Born05, zegt dat Reveals is ontstaan vanuit de gedachte dat kleding 'communiceert'. Met de 'digital fashion'-sjaal van Reveals kan de drager zich -figuurlijk- blootgeven, aldus Van Vugt.

Persoonlijke content

Zo is op de sjaal een QR-code te vinden die leidt naar een digitale omgeving met persoonlijke content, zoals een Spotifyplaylist, YouTubevideo of blogpost. Van Vugt: 'Zo draag je met je sjaal je favoriete content, van muziek tot kunst, altijd met je mee.'

Geïnteresseerden wordt wel gevraagd in de buidel te tasten, de sjaal (in zwart-wit, bruin-zwart en groen-zwart) gaat over de toonbank voor een bedrag van 95 euro.

Met ingang van het nieuwe jaar verwacht Reveals nieuwe items in de markt te zetten, zoals fuzzy fisherman hats, high socks en track suits. Wat moet het merk het bureau precies opleveren? Van Vugt: 'Dat opdrachtgevers en talent zien dat Born05 een bureau is waar gewerkt wordt aan het ontwikkelen van nieuwe ideeen. En dat cross-overs heel tof zijn, in dit geval de connectie tussen fashion en digital.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in