
Het Utrechtse bureau Born05 brengt een eigen modemerk genaamd Reveals op de markt. Het eerste 'statement piece' is een sjaal, die ‘digitale personalisatie’ toevoegt aan het kledingstuk. Op die manier 'revealt' de sjaal persoonlijke informatie van degene die 'm draagt.
Dennis van Vugt, managing director van Born05, zegt dat Reveals is ontstaan vanuit de gedachte dat kleding 'communiceert'. Met de 'digital fashion'-sjaal van Reveals kan de drager zich -figuurlijk- blootgeven, aldus Van Vugt.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensPersoonlijke content
Zo is op de sjaal een QR-code te vinden die leidt naar een digitale omgeving met persoonlijke content, zoals een Spotifyplaylist, YouTubevideo of blogpost. Van Vugt: 'Zo draag je met je sjaal je favoriete content, van muziek tot kunst, altijd met je mee.'
Geïnteresseerden wordt wel gevraagd in de buidel te tasten, de sjaal (in zwart-wit, bruin-zwart en groen-zwart) gaat over de toonbank voor een bedrag van 95 euro.
Met ingang van het nieuwe jaar verwacht Reveals nieuwe items in de markt te zetten, zoals fuzzy fisherman hats, high socks en track suits. Wat moet het merk het bureau precies opleveren? Van Vugt: 'Dat opdrachtgevers en talent zien dat Born05 een bureau is waar gewerkt wordt aan het ontwikkelen van nieuwe ideeen. En dat cross-overs heel tof zijn, in dit geval de connectie tussen fashion en digital.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee