Overslaan en naar de inhoud gaan

Sabine Marcelis ontwerpt Audi-laadpaal voor de stad Amsterdam

Audi zet vol in op elektrisch rijden. In een nieuwe lokale campagne door DEPT® wordt de openbare laadpaal in Amsterdam opnieuw vormgegeven.
Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Sabine Marcelis x Audi
Sabine Marcelis x Audi

Audi zet vol in op elektrisch rijden, nu en in de toekomst. In een nieuwe lokale campagne door DEPT® wordt de openbare laadpaal in Amsterdam opnieuw vormgegeven door gerenommeerd designer Sabine Marcelis. Met de campagne verovert Audi een permanente plek in het straatbeeld en wordt het merk onlosmakelijk verbonden met de elektrische toekomst van Nederland.

Design voor een elektrische stad

Amsterdam loopt voorop in de transitie naar elektrisch rijden. De prognose is dat er in 2030 om de 21 meter een laadpaal staat. Deze omschakeling heeft een positief effect op het milieu, maar is tegelijkertijd ook van invloed op het straatbeeld. Audi wil voorkomen dat dat het karakter van de stad tijdens deze transitie verloren gaat en gaf daarom designer Sabine Marcelis de opdracht een speciale laadpaal voor Amsterdam te ontwerpen. Een laadpaal die niet alleen goed past bij de omgeving, maar ook iets toevoegt aan de stad.

Audi zet wereldwijd vol in op elektrificatie. Audi Nederland vroeg DEPT® een campagne te ontwikkelen die lokale relevantie geeft aan dit thema. Het idee om samen met een designer een nieuwe laadpaal te ontwikkelen, is een prachtige manifestatie van Audi’s merkbouwstenen duurzaamheid én design.

Met deze campagne dachten Audi en DEPT® niet alleen aan elektrische modellen, maar ook aan het effect dat al die auto’s hebben op de leefomgeving. Veel steden worden overgenomen door non-descripte grijze oplaadpalen. Een kans voor Audi om daar verandering in te brengen vanuit hun designfilosofie. Toen de innovatieve designer Sabine Marcelis net zo enthousiast bleek te zijn, was dat de perfecte match.”

DEPT® x Audi

Ontwerp vanuit de stad

Sabine Marcelis is een Rotterdamse designer die met Studio Sabine Marcelis inmiddels nationaal en internationaal bekendheid geniet. Kenmerkend voor Marcelis’ werk is dat ze experimenteert en innoveert met materialen. In het ontwerp van de Amsterdamse laadpaal combineert ze glas met zonnepanelen en een unieke 3D-printtechniek met zand.

Designer Sabine Marcelis: “In mijn ontwerp ben ik teruggegaan naar de fundamenten waarop Amsterdam is gebouwd, wat letterlijk op palen is. Het zand onder de straten van de stad heb ik in het ontwerp doorvertaald door gebruik te maken van een unieke 3D-printtechniek met zand. Daarnaast zie je de scheve huizen en de drie bekende Amsterdamse Andreaskruizen terug in de basis van de paal. De weerspiegeling in het glas symboliseert de grachten en laat Amsterdam van alle kanten zien.”

Waar te zien?

In een online contentserie kunnen consumenten het design- en maakproces van de laadpaal volgen.

Het finale product werd maandag 14 november onthuld tijdens het ‘Design for an electric city’ event in Move Amsterdam. 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

Wij zijn een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 4.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in