Overslaan en naar de inhoud gaan

Fatboy begint internationale campagne rondom burn-outs bij jongeren

Het Nederlandse zitzakmerk gaat aan de slag met diverse Europese influencers
Miniatuurvoorbeeld
© IMA
Miniatuurvoorbeeld
© IMA

Het bekende Nederlandse zitzakkenbedrijf Fatboy is naar eigen zeggen vastberaden om burn-outs en stress bij millennials te stoppen. Samen met een aantal Europese influencers wil het bedrijf jongeren inspireren om te ontspannen. Daar komen natuurlijk zitzakken bij van pas.

related partner content for mobile comes here

De actie heet #GetFay en Fatboy organiseert de campagne samen met influencermarketingbureau IMA. Dat bureau schakelt bekende bloggers uit Europa in om de boodschap te delen. Bevestigde namen voor deze samenwerking zijn Rosie Hardy en Neel Wanders uit Groot-Brittanië en Janine Jahnke uit Duitsland.

Trots op ontspanning

Zij moeten "voorop gaan in een positieve, online beweging".

Leontine van der Kaaden, marketing manager van Fatboy: 'Deze campagne belichaamt alles waar Fatboy voor staat: positieve energie en mensen helpen uit hun dagelijkse routine te komen. We willen een online beweging creëren die millennials inspireert om social media vanuit een ander perspectief te benaderen en gebruiken. #GetFat draait volledig om quality time, chillen en daar trots op zijn.'

Chill-momenten en hashtags

De influencers gaan aan de slag met 'chill-momenten', 'to-dont's' en ze zullen foto's delen van onverwachte relaxmomenten. In de campagne staan ook de Lamzac-luchtbedden van Fatboy centraal.

Het is de bedoeling dat de achterban van de influencers de hashtag #GetFat gaat delen, bijvoorbeeld met foto's en filmpjes zijn relaxmomenten en eigen ontwerpen voor een Lamzac-luchtbed.

Alle content moet samenkomen op het interactieve GetFat-platform. Verder kun je een Lamzac winnen als je jouw 'meest relaxte chill out-moment' deelt via Instagram met de hashtag #GetFat.

Meer campagnes rondom burn-outs

Fatboy is niet het eerste merk dat inspeelt op dit thema. Vooral zorgverzekeraars spreken jongeren aan met acties rondom burn-outs. Uit onderzoek blijkt namelijk dat steeds meer millennials last hebben van te veel werkstress.

Eerder dit jaar kwam Interpolis met een programma om millennials van burn-outs af te helpen. Anderzorg gaf in de eindejaarscampagne van 2017 advies over overbelasting. En zorgverzekeringsmaatschappij Zorg en Zekerheid hield een anti-stresscampagne waarbij korte verhalen centraal staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in