De voor- en nadelen van deze nieuwe functie van Instagram
Soms lijkt het alsof alleen vakidioten de snelle ontwikkelingen in online marketing kunnen bijhouden.
Steeds meer banken proberen hun producten en diensten ook via sociale media aan de man te brengen.
Ze werken anders dan traditionele bureaus. Ze zijn gewend aan een always on mentaliteit.
Er staan heel wat wijze lessen in biografieën van mensen die de geschiedenis veranderden.
Content op sociale media blijft veranderen
2014 was voor social media een veelbewogen jaar, de voortekenen voor de ontwikkelingen in 2015 dienden zich al duidelijk aan...
Wij marketeers zijn altijd erg snel met het ‘doodverklaren’ van trends en ontwikkelingen. Was het niet de marketingwereld die Hyves al in vroeg stadium doodverklaarde, terwijl er ook de jaren daarna nog geweldig succesvolle campagnes op gevoerd zijn?
De tijd van experimenteren met social media zonder ROI afrekening is voorbij. Jammer? Nee, totaal niet!
De legendarische basketballer Jordan had het niet beter kunnen zeggen, in het woord team is geen ruimte voor de individualist, de ‘I’. Een team maakt je project en organisatie tot een mogelijk succes. Om maar een andere bekendheid (ik noem geen namen) aan te halen, alleen met een team kan je het gewenste resultaat halen: ‘Winning!!!’.
In 2011 en vooral 2012 hebben steeds meer bedrijven de stap gezet naar het neerzetten van een structurele social media strategie. Echter, ik merk dagelijks in de praktijk dat een werkelijke schakel naar de operatie ontbreekt. Een strategie blijft vaak redelijk abstract en kan niet direct in een operationeel proces worden vertaald. Jammer, want dan blijft de strategie vaak direct na implementatie hangen, of zelfs nog daar voor!
Afgelopen tijd zijn er een groot aantal onderzoeken uitgevoerd waarin de vraag ‘wat is je grootste marketing of social media uitdaging’ centraal stond. Wanneer we alle uitdagingen voor bedrijven naast elkaar leggen zien we een duidelijk patroon, aangezien de uitdagingen redelijk chronologisch verlopen en in elkaar over gaan. Van mij voor jullie een wrap up van de 5 voornaamste uitdagingen op het gebied van social media van dit moment.
De marketingwereld in Europa kijkt, zeker op het gebied van social media gebruik en strategie, vaak naar Amerika voor voorbeelden en inspiratie. Dit is ook niet geheel onterecht. Terwijl ik zelf van mening ben dat de voorsprong in Amerika vaak wel meevalt (zeker op technologisch vlak) zijn ze in de marketingstrategie vaak een stapje voor. Zo ook bij het integreren van sociale media binnen organisaties.
Gisteren was alweer de vijfde editie van Emerce Eday in de Van Nelle fabriek in Rotterdam. Een congres dat tracht een blik in de toekomst te geven van de ontwikkelingen in technologie, onlinemarketing en business. Met grote nationale en internationale sprekers en 1500 bezoekers een gevestigd evenement in Nederland. Het thema van dit jaar leek 'online everywhere' te zijn. Internet wordt met de komst van mobiele apparaten steeds mobieler en als resultaat zijn we steeds meer online.