Merken kunnen vaak beter inspelen op emoties dan op de ratio. Dat heeft Nike goed begrepen.
Wanneer moet je een inhaker plaatsen op sociale media? Onderzoeksproject 'The Network is the Message' zocht het uit.
Mooi nobel streven: de wereld beter maken. Enter purpose marketing. Maar wat levert het eigenlijk op? Niet alleen voor maatschappij, maar ook voor het bedrijf?
De psychologie van online beïnvloeding
Hoe je behavioural economics voor je kunt laten werken.
Onmisbaar voor alle merken die het web, social media, mobile of e-mail inzetten. Het boek onthult het geheim van Online Metrix: 'It's what people do with your brand'.
Hooked, een boek voor iedere product ontwikkelaar en marketeer die probeert om mensen tot een gewoonte te krijgen.
Een boek dat belooft de 'krijtlijnen voor de toekomst van marketing' uit te zetten. Maar maakt het de belofte ook waar?
De psychologie van beïnvloeding
Handige gebruiksaanwijzingen voor het ontwerpen van campagnes die duurzaam gedrag bevorderen
Mooi Nederlands onderzoek toont aan dat identificatie met de boodschapper helpt bij het versterken van communicatie effecten.
Nieuw onderzoek laat zien hoe viral tweets kunnen zijn.
Het nieuwste Edelman Trust rapport laat zien dat vooral merkwerkers vertrouwd worden.
De verschillende reclame effecten van aanbevelingen door werknemers, de CEO of beroemdheden onderzocht.
Wij beoordelen bedrijven en merken op dezelfde manier als mensen namelijk op “warmte” ( zorg voor hun klanten ) en “competentie” ( maken ze hun belofte waar). Daar komt nu een derde bij "karakter".
Uit een zeer grote recente studie van Pham, Geuens en de Pelsmacker (2013) blijken effectieve commercials vooral een goed gevoel te geven. Dit beïnvloedt de evaluatie van een merk in positieve zin.
De aanwijzingen waren er al. Gratis verspreiding van content wordt nog moeilijker gemaakt.
Hoe de Homo Rationalis het aflegt tegen de Homo Mimicus. We kopiëren meer van anderen dan wij denken.