Rob van Griensven van Heineken zei het al op de Facebook conference in oktober: FB is een advertentiemedium. Net verscheen een artikel in Ad Age waarin deze opvatting nu blijkbaar ook door FB zelf is bekendgemaakt. Het bereik van posts door adverteerders wordt de komende maand nog verder teruggeschroefd door een verdere aanpassing van de algoritmes. Volgens ingewijden was hier overigens de laatste maanden al vaker sprake van.
In een presentatie aan adverteerders maakte FB blijkbaar zelf het volgende bekend: 'We expect organic distribution of an individual page's posts to gradually decline over time as we continually work to make sure people have a meaningful experience on the site.' In een document getiteld Generating business results on Facebook, maakt FB een case richting adverteerders om toch vooral betaald actief te zijn op FB om zodoende het bereik te vergroten.
Daarnaast wordt fijntjes meegedeeld dat het winnen van fans toch vooral moet worden gezien als een methode om het bereik van paid advertising te vergroten. Daar sta je dan als adverteerder met je hele nieuwe contentmarketing-afdeling.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!