Microsoft Advertising Partner Program omarmt verandering en innovatie

De Microsoft Partner Awards zijn een erkenning van excellentie in de Europese advertentiemarkt.

Toen de Microsoft Partner Awards voor EMEA zes jaar geleden voor het eerst in Amsterdam werden gehouden, zag het advertentielandschap er totaal anders uit dan nu. Een jaar dat werd gekenmerkt door de transformerende kracht van AI, significante politieke veranderingen en economische verschuivingen, heeft de industrie veranderd. Dat maakt de awards van dit jaar nog relevanter.

Gedeelde waarden die de tand des tijds doorstaan, vormen de kern van het Microsoft Partner Program. Dit maakt het programma een baken van succes in diverse sectoren. In de awardnominaties voor 2024 zien we mooi terugkomen wat een voortreffelijke partner in de advertentie-industrie kenmerkt. Waardevolle partners zijn degenen die goed omgaan met veranderingen en onzekerheden, en die actief de toekomst van de advertentie-industrie vormgeven met slimme strategieën en een sterke focus op het behalen van uitstekende resultaten. Doelgerichte marketing – diepgeworteld in de cultuur van Microsoft – staat op het punt om een comeback te maken.

Naast traditionele awards zoals ‘Client Partnership of the Year’ en ‘Excellence in Growth’, weerspiegelen verschillende nieuwe awards deze waarden:

Excellence in International Growth Award
Deze award eert het succes van een partner bij internationale uitbreiding met behulp van Microsoft Advertising-oplossingen. De criteria omvatten omzetprestaties, het gebruik van functies in meerdere markten en campagne-uitbreiding naar nieuwe internationale gebieden.

Excellence in AI Innovation Award
Deze award beloont een partner die Microsofts AI heeft ingezet om indrukwekkende resultaten te bereiken op het gebied van digitale marketing en bedrijfsvoering. Inzendingen moeten aantonen hoe Copilot complexe uitdagingen heeft aangepakt of de klanttevredenheid heeft verbeterd.

Omnichannel Excellence Award
Deze award erkent partners die uitblinken in meerdere Microsoft Advertising-oplossingen, waaronder Search, Audience ads, Retail Media, Monetize en Invest. Inzendingen moeten blijk geven van expertise in ten minste twee gebieden, met de voorkeur voor meerdere. De evaluatie richt zich op groeimetrics en samenwerking met Microsoft Advertising-teams.

Partner of the Year Agency en Channel Partner
De belangrijkste awards, ‘Partner of the Year Agency’ en ‘Partner of the Year Channel Partner’, gaan naar de partners die uitblinken in alle aspecten van het partnership.

Dit jaar ligt de nadruk van de awards op de transformerende impact van AI. De AI-mogelijkheden van Microsoft hebben de manier waarop partners adverteren fundamenteel veranderd, waardoor zij gepersonaliseerde en effectieve campagnes kunnen ontwikkelen. In Nederland is deze transformatie duidelijk zichtbaar, aangezien genomineerden voor 2024 laten zien hoe ze AI innovatief hebben ingezet om zakelijke resultaten te behalen.

Waarom hecht Microsoft zoveel waarde aan het belonen van partnerships? Het antwoord ligt in de symbiotische relatie tussen het succes van Microsoft en dat van haar partners. De filosofie achter het programma wordt mooi samengevat in het gezegde: ‘Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.’ Microsoft moedigt doelgericht gedrag aan en bouwt partnerships op een fundament van kernwaarden zoals moed, creativiteit en ondernemerschap. Over en weer profiteren we van deze samenwerkingen, en ze bevorderen groei en innovatie voor beide partijen.

Gefeliciteerd aan alle winnaars en finalisten!

Voor meer informatie over het Microsoft Partnerprogramma en de volledige lijst van genomineerden voor 2024, bekijk deze recente blogpost van Microsoft Advertising.

Als je geïnteresseerd bent in het Microsoft Advertising Partnerprogramma, lees dan verder op de website van het Microsoft Advertising partnerprogramma.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →