Hoe-werkt-succes-verhaaltjes zijn meestal misleidend. Robert van Ossenbruggen legt uit waarom.
Als het over strategie gaat, worden spontaan alle data, bewijs en logica losgelaten en wordt er vertrouwd op het geloof.
Je zult moeten interpreteren.
U dénkt dat u vandaag zelf kiest...
5 zeer nuttige tips van 3 grote business-goeroes.
Vragen stellen is in de commerciële wereld al decennia een vanzelfsprekendheid. Te vanzelfsprekend…
Zo worden segmentatietrajecten geen hoofdpijndossiers.
Kregen de misclassificaties in marketing intelligence maar zoveel aandacht…
Geloofwaardigheid staat op het spel, dus laten we niet dezelfde fouten maken...
Het is tijd om in te grijpen.
We worden doodgegooid met het idee dat de wereld continue radicaal verandert.
Heeft u wel eens gegoogled op ‘targeting’? De schietschijven vliegen je om de oren…
Wat een generatie geleden nog als een doodnormale gang van zaken werd beschouwd, vinden we nu soms ridicuul.
Dit zijn de observaties die Robert van Ossenbruggen maakte op het Marketing Insight Event 2016.
Het is erg verleidelijk conclusies te trekken uit andermans succes, maar niet altijd verstandig.
Raakt de verhouding tussen art & science binnen marketing uit balans?
De gang van geel naar rood is schadelijk voor de automatiekketen.
Roland van Kralingen en zijn medeauteur Marie-Anne Simons zijn boos. Woedend zelfs. En terecht. En ze zullen niet de enige consultants zijn die zich diep in het kruis getast voelen, vermoed ik.
Consumenten worden ingedeeld op basis van de ideeën. Een serieus probleem is dat deze ideeën nogal veranderlijk zijn.
Positionering zit meer in het hoofd van de marketeer dan in het gedrag van de consument.