Startups zag je weinig dit jaar op SXSW. Des te meer ging het over de relatie tussen mensen en machines.
SXSW gaat over robotisering en AI, maarvooral ook over hoe we onze wereld gaan ervaren van nieuwe technologie, tools en interfaces.
Vorige maand introduceerde ik op deze blog een ontwikkeling waarin de 'hardware' die we gebruiken steeds meer zullen gaan fungeren als drager van media. Daarbij is de dialoog met onze apparaten straks heel normaal.
Waarom hardware onder invloed van het Internet of Things (IoT) de rol gaat overnemen van media.
Beme is een nieuwe app die past in het rijtje vluchtige deeldiensten zoals Snapshat, Meerkat, Periscope. Er is een kleine hype gebouwd. Gaat de app ook serieus een plek veroveren?
Nieuwe app voor live videostreamen geeft de aanzet tot een nieuwe trend: 'mee(be)leefmedia'
Pebble's antwoord op de Apple Watch: beter design en een interessante upgrade van het gebruiksconcept.
Is de driver van de VR-bril het vluchten uit de realiteit van het openbaar vervoer? Tijd voor goede content.
Een gesprek met Amal Graafstra over implantables levert stof tot nadenken over een nieuwe vorm van perceptie van onze omgeving en een nieuwe mediaruimte.
Bij de eerste editie van OPENwear kwam het onderwerp van haptic interactions in twee talks ter sprake. Wordt dit een nieuwe belangrijke taal voor interactie via wearables?
Steeds meer producten komen op de markt om via stickers de werkelijkheid aan de cloud te verbinden. Het is een manier om te wennen aan de menging van fysiek en digitaal.
Samsung neemt SmartThings over, een Kickstarter project voor een smart home platform. Het is een nieuwe stap in de strijd om het slimme huis als medium naar de klant.
Niet toevallig dat de laatste dagen een aantal artikelen verschijnen over de verschuiving van de rol van apps. Ze zullen een totaal digitaal verbonden wereld op de achtergrond gaan facilteren.
De eerste editie van de ontwerpwedstrijd We Are Able naar nieuwe wearable-concepten zit erop. Met een terechte winnaar.
Duitsland kennis laten maken met Glass.
Afgelopen dinsdag vond het jaarlijkse evenement ‘What’s going on in retail’ plaats in de Amsterdam Arena. Jules Holleboom studeert bij labs.info.nl af op het concept Retail as Media, en ging namens mij naar de conferentie.
Verhalen vastleggen en momenten delen die meteen weg zijn. Het lijken uitersten, maar ze hebben met elkaar te maken. We zoeken een nieuwe vorm van interactie in de wereld van moment-media.
Komen de zaak van de ING en de trends bij SxSW samen in het ontstaan van een Personal API waarmee we de data uit wearables anders gaan delen?
Er wordt heel verschillend gereageerd als je een Glass draagt. De onzekerheid die het oproept kan een gevaar zijn voor de acceptatie van wearables.
Facebook in Nederland is sterk aan het groeien. Momenteel ruim 1,5 miljoen actieve Nederlandse gebruikers tov 700 duizend een jaartje geleden. De kracht van Facebook zit echter niet in de grote getallen, maar in de nieuwe manier van niche marketing waar het op inspeelt. Maar er is nog veel meer, Facebook heeft de potentie een krachtige merkactivator te zijn als je het op de goede manier inzet. Deze week werd dat weer een keer bewezen met de slimme actie van Ikea.