Gisteren kwam een tweet voorbij van Linda Duits. Ze zat in de trein en had last van ‘onsmakelijke’ gedragingen van haar overburen in het stoeleneiland. Ik kon me er veel bij voorstellen en grapte met de tweet:
Zoals vaak bij dergelijke gedachtes komt ergens vandaan. Heel direct was het misschien wel getriggerd door een foto die een paar dagen daarvoor rondging op Twitter:
Maar ik denk dat het meer is dan een leuke kwinkslag. Zelf experimenteerde ik met de Oculus VR bril en heb ook een Cardboard van Google aangeschaft. Uiteraard. En vooral die laatste doet iedereen die ‘m opzet verbaasd staan over de impact. Juist in combinatie met de simpelheid, de combinatie met een standaard telefoon. De bril die op de foto wordt gedragen is die van Samsung, die sinds vrijdag ook in Nederland te koop is.
Volgens mij zou het best wel eens snel kunnen gaan met de VR-bril, juist in hele specifieke situaties en omgevingen als de trein of vliegtuig. Nu sluit iedereen zich op in de telefoon, een kleine stap om de VR-bril op te zetten. Het is een teken van onze veranderend begrip van realiteit. Maar daarover een andere keer.
Het mist nu alleen nog aan goede content. Veel is nog experimenteel. Er liggen veel kansen om korte verhalen te vertellen. Zoals Snapchat nu video op de mobiel opnieuw aan het uitvinden is, ben ik benieuwd of we snel een dienst krijgen die de YouTube van VR materiaal wordt.
Ik ben benieuwd. Ondertussen stop ik de Cardboard in m’n tas als ik met de trein ga.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!