Tiggelaar presenteert wetenschappelijke kennis over gedragsverandering in de vorm van kleine stapjes die uiteindelijk een beweging worden.
Oprichter van What Design Can Do Richard van der Laken weet het zeker: ontwerpers kunnen wereldwijde, sociale en ecologische problemen oplossen.
Onlangs sprak ik Marieke Overeem, communicatiestrateeg bij Woonstichting SSW.
De TrendRede 2016 wordt op 12 januari uitgesproken bij Pakhuis De Zwijger. De aangesloten Trendredenaren geven hier alvast een voorzet op de inhoud.
De kernwoorden voor 2016 die van belang zijn voor bedrijven en organisaties zijn Waarde, Waarheid en Waardigheid.
Er treedt een verschuiving op van materiële waarde naar menselijke waardigheid.
Op 22 april 2015 zette het Amerikaanse B Lab vaste voet op Europese bodem, en zag de eerste B Corp het licht.
What Design Can Do 2015: door als een ontwerper te denken en te doen kunnen we allemaal de wereld beter te maken.
Een nieuw holistisch tijdperk vraagt om onderzoek naar en inzicht in megatrends voor de lange termijn.
Weet u het al? De tijdperken veranderen. Daarom zijn er nieuwe modellen en systemen nodig voor consumeren en produceren, organiseren en ondernemen.
7 trends: fight, want, rule, watch, learn, live en make.
De TrendRede 2015 wordt op 9 september uitgesproken. De aangesloten trendwatchers geven op deze site alvast een voorzet op de inhoud. Deze keer Hilde Roothart, trendonderzoeker en oprichter van Trendslator.
Rana Plaza. Nooit van gehoord? Op 24 april 2013 vonden ruim duizend mensen de dood toen een gebouw met die naam instortte, waarin zich meerdere kledingfabrieken bevonden. De kleren die daar in Bangladesh werden gemaakt, waren bedoeld voor winkels van bedrijven als Benetton, Primark, Mango en Walmart. Voor jou of voor mij dus.
Vraag niet wat mens en maatschappij kunnen doen voor vormgeving, maar wat vormgevers kunnen doen voor mens en maatschappij. Dat is het onderwerp van de derde editie van What Design Can Do in de Amsterdamse Stadsschouwburg. Want alles is vormgegeven en we leven in het tijdperk van vormgevers, zegt oprichter van WDCD Richard van der Laken. Nee, dit evenement gaat niet over wat vormgeving kan doen voor stoelen en tafels maar wat vomgeving kan doen voor jou en mij. Nu en in de toekomst.
Gelukkig! De Maya's hadden geen gelijk. De wereld is op 21 december 2012 niet ten onder gegaan. Of misschien hadden ze toch gelijk en leven we vanaf deze datum in een nieuw tijdperk. Hoe dan ook, alle reden om deze wederopstanding of hergeboorte te vieren. Een ding is zeker. Als we invulling willen geven aan een nieuwe tijd, dan moeten we dat samen doen.
De jaarlijkse Dutch Design Week in Eindhoven, daar wordt wereldwijd naar uitgegeken. De slogan ‘Enter a brave new world’ zegt het eigenlijk al. Tijdens deze week is de stad vol met inspiratie en wordt een nieuwe kijk op design, fashion, food en marketing geboden. Zo vol dat je in een dag nog niet eens de helft van de overweldigende locaties, die tijdens de oktoberse herfstweek totaal zijn omgetoverd tot bruisende en verrassende hotspots, kunt bezoeken.
Als je verdwaald bent, ga je weer terug naar het punt waar je de weg nog wist. Verder terug dan naar de oertijd, dat kan bijna niet. Er is sprake van een nieuw verlangen naar een ruig, wild en woest leven. De stad is een woest woud, een jungle. Leven als een oermens, met wild eten en woest spelen, raw food en ruig trainen. Terug naar de natuur en de basis van ons bestaan.