Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Vuurwerk nodig om kwade geesten te verdrijven’

De Chinezen steken vuurwerk af om slechte geesten te verdrijven, en volgens Alfred Levi, directeur 3MO, moeten financiële marketeers dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Misschien neemt Levi wel wat voetzoekers mee, als dagvoorzitter van de , 3 december aanstaande. Het congres heeft dit jaar als onderwerp ‘Uit het Dal’ meegekregen.

related partner content for mobile comes here

De financiële sector op dit moment vooral bezig met het likken van de wonden. Levi: ‘Dit heeft vanzelfsprekend ook effect op de financieel marketeers.’

Financiële instellingen nemen nog te weinig een relevante propositie in. Levi: ‘Het communicatievolume is maar liefst met 70 procent
afgeroomd. Voor een deel komt dat door de crisis, waardoor bezuinigingen noodzakelijk zijn, maar voor een deel ook omdat men niet weet wat men zou moeten communiceren.’

Volgens Levi is voor alle spelers in de financiële sector echter noodzaak om nu uit het dal te klimmen. ‘De vraag is alleen hóe. Intern is men er volop mee bezig, reorganisaties worden doorgevoerd, maar er is nog weinig zichtbaar of tastbaar gemaakt voor de buitenwereld. Ondertussen schreeuwt de markt om oplossingen.’

Uit het dal klimmen moet op eigen kracht, niemand biedt hulp. Maar de ogen zijn wel gericht op diezelfde marketeer. Voor het eerst wordt het maken van business, het herstellen van vertrouwen en het (her)winnen van klanten een leidende strategie. Volgens Levi krijgt de financiële marketeer ongevraagd datgene wat hij/zij al jaren vraagt: initiatief en heft in handen om zijn financiële partij uit het dal te laten komen.

Levi spotte een paar opvallende campagnes: ‘De “Eerlijk over Later” campagne van Aegon is bijvoorbeeld consistent en gericht op de lange termijn. En de ASR-campagne is een prachtig charme-offensief waarin het concern zich toont als een persoonlijke verzekeraar met een krachtige verwijzing naar de adviseur. Ook InShared heeft een boeiende propositie ingenomen.’

Maar voor de rest blijft het stil. Wat denken jullie, zijn deze campagnes een voorbode van veel mooie marketingontwikkelingen in de financiële sector, of blijven het uitzonderingen?

Aanmelden voor de Nationale Dag Financiële Marketing . Sprekers zijn onder andere Jeroen Smit (auteur van Het Drama Ahold en De Prooi), Isabelle Conner (global head of marketing ING Group), Marcel Evertsen (Hoofd Commerciele Communicatie AEGON), Suzanne Swinkels en Emilie Huber (partners Branddocters), Felix Tenniglo (directeur InShared), Jaap van Ginneken (hoogleraar massapsychologie), Hans Hagenaars (ING) en Roland v Kralingen (Innoa).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in