Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten verlagen prijs gezond eten

Supermarkten in Amsterdamse achterstandswijken gaan volgend jaar bij wijze van experiment stunten met de prijs van gezond eten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daardoor moet duidelijk worden of mensen dat dan meer gaan kopen. De proef is een initiatief van het Instituut voor Gezondheidswetenschappen van de Vrije Universiteit in Amsterdam, zegt directeur Jaap Seidell zaterdag in een interview in Het Parool.

related partner content for mobile comes here

'We gaan volgend jaar in Amsterdamse achterstandwijken met supermarkten een nieuw experiment met prijsmaatregelen doen en kijken of de voedingskeuze daardoor verandert', aldus Seidell. 'Uit interviews is gebleken dat mensen bijvoorbeeld heel gevoelig zijn voor aanbiedingen, dus supermarkten straks gaan stunten met groente en fruit in plaats van met grote zakken chips. We verwachten daar veel van.'

Hoeveel supermarkten aan de proef meedoen, wil de directeur in Het Parool niet zeggen. Het instituut van Seidell deed eerder al in opdracht van minister Ab Klink (Volksgezondheid) onderzoek naar de rol van de prijs bij de keuze van consumenten. Hij adviseerde toen om de prijzen van gezond eten te verlagen. Maar omdat de minister zijn bevindingen niet hard genoeg vond, volgt nu deze proef.

Bron: Parool/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in