Nederlandse man doet graag boodschappen
Een derde van de mannen doet de boodschappen zelfs met plezier, blijkt uit onderzoek van Discovery Channel naar het aankoopgedrag van de Nederlanse man. Er werden 1.800 mannen uit het Discovery Channel-panel ondervraagd.
Bijna driekwart van de samenwonende mannen doet boodschappen met zijn partner en geeft aan dat gezellig te vinden. Zelfs het boodschappenlijstje wordt samen opgesteld. Bij een vijfde van de stellen is het de man die de meeste boodschappen doet, zodat de vrouw tijd heeft voor andere dingen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMaar hoe gezellig de mannen het tripje naar de supermarkt ook vinden, ze willen wel weer na een half uur op straat staan. Mannen die liever in hun eentje boodschappen doen, geven tijdsbesparing als belangrijkste reden. De meeste mannen doen het liefst meerdere malen per week ’s avonds boodschappen, zodat ze in het weekend tijd hebben voor andere zaken.
De helft van de mannen geeft aan regelmatig te zwichten voor aanbiedingen, vooral samenwonende mannen zijn gevoelig voor prijsknallers. Als mannen met honger door de supermarkt lopen, koopt ruim de helft meer dan de bedoeling was. De supermarkt wordt door 97 pct bezocht, slechts een kwart van de mannen komt nog wel eens in een speciaalzaak. Negen op de tien mannen koopt producten in een online winkel. Driekwart van de mannen koopt regelmatig spullen op veilingsites. De populairste artikelen die online aangeschaft worden zijn elektronica, computers en auto’s.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid