Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse man doet graag boodschappen

De Nederlandse man houdt van boodschappen doen. Slechts vijf procent heeft er een hekel aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een derde van de mannen doet de boodschappen zelfs met plezier, blijkt uit onderzoek van Discovery Channel naar het aankoopgedrag van de Nederlanse man. Er werden 1.800 mannen uit het Discovery Channel-panel ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

Bijna driekwart van de samenwonende mannen doet boodschappen met zijn partner en geeft aan dat gezellig te vinden. Zelfs het boodschappenlijstje wordt samen opgesteld. Bij een vijfde van de stellen is het de man die de meeste boodschappen doet, zodat de vrouw tijd heeft voor andere dingen.

Maar hoe gezellig de mannen het tripje naar de supermarkt ook vinden, ze willen wel weer na een half uur op straat staan. Mannen die liever in hun eentje boodschappen doen, geven tijdsbesparing als belangrijkste reden. De meeste mannen doen het liefst meerdere malen per week ’s avonds boodschappen, zodat ze in het weekend tijd hebben voor andere zaken.

De helft van de mannen geeft aan regelmatig te zwichten voor aanbiedingen, vooral samenwonende mannen zijn gevoelig voor prijsknallers. Als mannen met honger door de supermarkt lopen, koopt ruim de helft meer dan de bedoeling was. De supermarkt wordt door 97 pct bezocht, slechts een kwart van de mannen komt nog wel eens in een speciaalzaak. Negen op de tien mannen koopt producten in een online winkel. Driekwart van de mannen koopt regelmatig spullen op veilingsites. De populairste artikelen die online aangeschaft worden zijn elektronica, computers en auto’s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in