Overslaan en naar de inhoud gaan

Weg met de zekerheden

In een recessie kun je nergens meer op vertrouwen. Zelfs ooit rotsvaste overtuigingen over de waarde van het merk staan ter discussie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Overtuiging nummer 1: ‘Merken voegen waarde toe aan een onderneming’.
Klopt dat eigenlijk wel? Nu overal bedrijven failliet gaan die bekend stonden als ijzersterke merken, moet de marketingbranche zich weer eens grondig bezinnen op wat die zo geroemde merkwaarde nou precies inhoudt. Bepaalt de consument de waarde van een merk of doet de financiële wereld dat?

related partner content for mobile comes here

Overtuiging nummer 2: ‘Wie een sterk merk heeft, kan hogere prijzen vragen.’
Ook deze waarheid wordt momenteel links en rechts ingehaald door de realiteit. De klant is niet meer bereid om veel geld neer te tellen voor een merk, simpelweg omdat hij dat geld niet meer heeft.

Overtuiging nummer 3: ‘Merken zorgen voor klantenloyaliteit.’
En al die, voorheen zo trouwe, klanten dan die nu massaal overstappen op goedkope, merkloze producten?

Kortom, genoeg stof tot nadenken. Tegelijkertijd moeten we niet vergeten dat er ook reden tot hoop is, want er zijn nog steeds ondernemers die erin slagen om dode merken weer tot leven te wekken. Blijkbaar bestaat er toch zoiets als onverwoestbare merkwaarde en goodwill bij de klant.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in