Weg met de zekerheden


Overtuiging nummer 1: ‘Merken voegen waarde toe aan een onderneming’.
Klopt dat eigenlijk wel? Nu overal bedrijven failliet gaan die bekend stonden als ijzersterke merken, moet de marketingbranche zich weer eens grondig bezinnen op wat die zo geroemde merkwaarde nou precies inhoudt. Bepaalt de consument de waarde van een merk of doet de financiële wereld dat?
Overtuiging nummer 2: ‘Wie een sterk merk heeft, kan hogere prijzen vragen.’
Ook deze waarheid wordt momenteel links en rechts ingehaald door de realiteit. De klant is niet meer bereid om veel geld neer te tellen voor een merk, simpelweg omdat hij dat geld niet meer heeft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Overtuiging nummer 3: ‘Merken zorgen voor klantenloyaliteit.’
En al die, voorheen zo trouwe, klanten dan die nu massaal overstappen op goedkope, merkloze producten?
Kortom, genoeg stof tot nadenken. Tegelijkertijd moeten we niet vergeten dat er ook reden tot hoop is, want er zijn nog steeds ondernemers die erin slagen om dode merken weer tot leven te wekken. Blijkbaar bestaat er toch zoiets als onverwoestbare merkwaarde en goodwill bij de klant.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid