Overslaan en naar de inhoud gaan

Online games goedkoop en effectief reclamemedium

Online games worden onder steeds meer doelgroepen populair, meldt Admap in de septemberuitgave. Vooral casual gaming is de laatste vijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een nieuwe vorm van gaming is in opkomst, het zogeheten alternate reality gaming (ARG). Dit is de spelletjes-equivalent van een multimediacampagne: een spannend verhaal dat zich in real time ontvouwt en waarin traditionele game-elementen gemixt worden met social media en entertainment.

related partner content for mobile comes here

Advergaming kan volgens Admap op drie manieren omzet genereren. Ten eerste is een branded game effectieve merkreclame. Spelers concentreren zich op hun spel, worden nauwelijks afgeleid en worden zo de wereld van het merk ingezogen.
Ten tweede is er de game als promotiemiddel. Hierbij kan een spel worden weggegeven bij een andere aankoop. Het kan om gratis toegang tot een hele game gaan, of om extra content.
Ten derde is er het retailmodel, waarbij het spel zelf verkocht wordt en zo een nieuwe inkomstenbron voor een merk wordt.

In alle gevallen is advergaming een relatief goedkope reclamevorm. De kosten die met het maken ervan gemoeid zijn, zijn vergelijkbaar met die voor de productie van één tv-commercial. Als het spel echter in de smaak valt, wil iedereen het echter hebben, lenen of aanbevelen, waarmee het bereik vele malen groter is dan bij andere merkcommunicatie. Virale distributie maakt games nog extra aantrekkelijk.

Bron Admap, september 2009

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in