Online games goedkoop en effectief reclamemedium


Een nieuwe vorm van gaming is in opkomst, het zogeheten alternate reality gaming (ARG). Dit is de spelletjes-equivalent van een multimediacampagne: een spannend verhaal dat zich in real time ontvouwt en waarin traditionele game-elementen gemixt worden met social media en entertainment.
Advergaming kan volgens Admap op drie manieren omzet genereren. Ten eerste is een branded game effectieve merkreclame. Spelers concentreren zich op hun spel, worden nauwelijks afgeleid en worden zo de wereld van het merk ingezogen.
Ten tweede is er de game als promotiemiddel. Hierbij kan een spel worden weggegeven bij een andere aankoop. Het kan om gratis toegang tot een hele game gaan, of om extra content.
Ten derde is er het retailmodel, waarbij het spel zelf verkocht wordt en zo een nieuwe inkomstenbron voor een merk wordt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn alle gevallen is advergaming een relatief goedkope reclamevorm. De kosten die met het maken ervan gemoeid zijn, zijn vergelijkbaar met die voor de productie van één tv-commercial. Als het spel echter in de smaak valt, wil iedereen het echter hebben, lenen of aanbevelen, waarmee het bereik vele malen groter is dan bij andere merkcommunicatie. Virale distributie maakt games nog extra aantrekkelijk.
Bron Admap, september 2009
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid