Overslaan en naar de inhoud gaan

Discovery Channel: ‘Liever geen vrouwen’

De nieuwe brandcampagne van Discovery Channel, ‘Niet bestemd voor vrouwenogen’, moet de positie onderstrepen die het televisiekanaal in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne ‘Niet bestemd voor vrouwenogen’, waarin mannen te zien zijn met vrouwenogen, wil Discovery Channel ‘met een knipoog’ aangeven dat het dé zender is voor mannen.

related partner content for mobile comes here

Het vervreemdende effect van de campagne-uitingen moet op ‘ondubbelzinnige wijze duidelijk’ maken waar de zender voor staat: ‘intelligentie, kwaliteit en avontuur’.

Niet zo stoer
Maar de zender is niet zo stoer dat ze de vrouwelijke kijker alle lust ontnemen om naar het kanaal te kijken. Vrouwen mogen best kijken, geeft Alco de Jong, VP of Channels, aan: ‘Vrouwen weten ons ook te vinden. Dat kan ook niet anders, met een cast bestaande uit Bear Grylls en Mike Rowe en de enige echte mannen op televisie: de crew van Deadliest Catch.’

Discovery Channel is in het onderzoek van uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van Nederland in 2009.

De zender lanceerde ‘Species - een blauwdruk van jonge mannen’, een onderzoek naar de Europese man ooit en doet vervolgonderzoek onder het Discovery-kijkerspanel bestaande uit bijna 12.000 leden. Discovery Channel is mede-initiatiefnemer van de .

De landelijke campagne loopt van 23 november tot 14 december en wordt ondersteund door print, outdoor, online en radio-uitingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in