Discovery Channel: ‘Liever geen vrouwen’


Met de campagne ‘Niet bestemd voor vrouwenogen’, waarin mannen te zien zijn met vrouwenogen, wil Discovery Channel ‘met een knipoog’ aangeven dat het dé zender is voor mannen.
Het vervreemdende effect van de campagne-uitingen moet op ‘ondubbelzinnige wijze duidelijk’ maken waar de zender voor staat: ‘intelligentie, kwaliteit en avontuur’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Niet zo stoer
Maar de zender is niet zo stoer dat ze de vrouwelijke kijker alle lust ontnemen om naar het kanaal te kijken. Vrouwen mogen best kijken, geeft Alco de Jong, VP of Channels, aan: ‘Vrouwen weten ons ook te vinden. Dat kan ook niet anders, met een cast bestaande uit Bear Grylls en Mike Rowe en de enige echte mannen op televisie: de crew van Deadliest Catch.’
Discovery Channel is in het onderzoek van Consult Brand Strategy uitgeroepen tot het sterkste mediamerk van Nederland in 2009.
De zender lanceerde ‘Species - een blauwdruk van jonge mannen’, een onderzoek naar de Europese man ooit en doet vervolgonderzoek onder het Discovery-kijkerspanel bestaande uit bijna 12.000 leden. Discovery Channel is mede-initiatiefnemer van de Mannen Marketing Dag.
De landelijke campagne loopt van 23 november tot 14 december en wordt ondersteund door print, outdoor, online en radio-uitingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid