Heineken maakt vervolg op Know the Signs
Heineken komt met een vervolg op de Know-the-Signs campagne.
In de campagne laat Heineken -in het kader van Enjoy Heineken Responsibly- de gevaren van overmatig alcoholgebruik zien, in de vorm van verschillende karakters die ieder op hun eigen manier reageren op een glaasje teveel. En geeft de bierbrouwer tools om tijdens en na het uitgaan met het concept te spelen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaVorig jaar waren de karakters de Huilebalk, de Vechtjas, de Slaapkop, de Exhibitionist en de Handtastelijke. Dit jaar zijn er twee nieuwe karakters bijgekomen: de Flirt en de Stumper.
Op de campagnesite, de kern van de campagne, kun je onder andere de karakters spotten in de bar. Bedoeling is om aan de hand van kleine tekens die ze geven, de potentiële dronkelap te leren herkennen.
Ook kun je hier de speciale Tag of Shame-applicatie installeren, en een iPhone applicatie downloaden.
De iPhone app heet de Breathalyzer en biedt een grappige manier om je vriend(in) erop te wijzen dat hij of zij dronken gedrag begint te vertonen. Je kunt 'm dus tijdens het uitgaan gebruiken. Na blazen laat de applicatie zien in wat voor een karakter je verandert.
De Tag of Shame is meer bedoeld als tool ‘erna’, om vrienden te wijzen op hun genante gedrag de avond ervoor… Middels de applicatie (die je kunt downloaden naar bijvoorbeeld je hyvespagina) kun je bewerkte foto's versturen.
Heineken luidt de campagne in met onderstaande video’s, die rouleren op Youtube:
Mooie complete campagne, niet in de laatste plaats door de handige buzz toolkit die Heineken erbij geeft, met veel beeld en een uitvoerige beschrijving van de campagne: http://knowthesigns.heineken.com/buzztoolkit.
Credits:
Campagne: Know The Signs, deel 2
Concept & Creatie: Ruby Agency
Campagne site www.knowthesigns.com
Concept & Creatie:: Ruby Agency
Productie: Unit9
Social network app:
Concept: Ruby Agency
Productie: Tamba
iPhone app:
Concept & Design: Ruby Agency
Productie: Golden Gekko
Social Media Optimisation:
SocialMedia8 en ViralTracker
Heineken schakelde voor de eerste Know-the-Signs campagne Qi in.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid