Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken maakt vervolg op Know the Signs

Heineken komt met een vervolg op de Know-the-Signs campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

komt met een vervolg op de .

related partner content for mobile comes here

In de campagne laat Heineken -in het kader van - de gevaren van overmatig alcoholgebruik zien, in de vorm van verschillende karakters die ieder op hun eigen manier reageren op een glaasje teveel. En geeft de bierbrouwer tools om tijdens en na het uitgaan met het concept te spelen.

Vorig jaar waren de karakters de Huilebalk, de Vechtjas, de Slaapkop, de Exhibitionist en de Handtastelijke. Dit jaar zijn er twee nieuwe karakters bijgekomen: de Flirt en de Stumper.

Op de , de kern van de campagne, kun je onder andere de karakters spotten in de bar. Bedoeling is om aan de hand van kleine tekens die ze geven, de potentiële dronkelap te leren herkennen.

Ook kun je hier de speciale Tag of Shame-applicatie installeren, en een iPhone applicatie downloaden.

De iPhone app heet de Breathalyzer en biedt een grappige manier om je vriend(in) erop te wijzen dat hij of zij dronken gedrag begint te vertonen. Je kunt 'm dus tijdens het uitgaan gebruiken. Na blazen laat de applicatie zien in wat voor een karakter je verandert.

De Tag of Shame is meer bedoeld als tool ‘erna’, om vrienden te wijzen op hun genante gedrag de avond ervoor… Middels de applicatie (die je kunt downloaden naar bijvoorbeeld je hyvespagina) kun je bewerkte foto's versturen.

Heineken luidt de campagne in met onderstaande video’s, die rouleren op Youtube:

Mooie complete campagne, niet in de laatste plaats door de handige buzz toolkit die Heineken erbij geeft, met veel beeld en een uitvoerige beschrijving van de campagne: .

Credits:

Campagne: Know The Signs, deel 2
Concept & Creatie: Ruby Agency

Campagne site www.knowthesigns.com
Concept & Creatie:: Ruby Agency
Productie: Unit9

Social network app:
Concept: Ruby Agency
Productie: Tamba

iPhone app:
Concept & Design: Ruby Agency
Productie: Golden Gekko

Social Media Optimisation:
SocialMedia8 en ViralTracker

Heineken schakelde voor de eerste Know-the-Signs campagne Qi in.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in