Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetgebruik verdubbeld sinds 2006

Het gebruik van internet is gegroeid van 43 minuten per dag in 2006 naar 80 minuten in 2008. Dagelijks is 44 procent van de bevolking op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De groei van internet zien we terug bij alle bevolkingsgroepen, jongeren vervullen hier geen voortrekkersrol meer. Het gebruik van internet verschilt wel. Jongeren chatten/MSN-en meer en volwassenen gebruiken internet vooral voor e-mailen en surfen. De meeste mediatijd gaat nog altijd naar de televisie: 2 uur en een kwartier per dag. Gemiddeld wordt per dag een kwartier in een krant gelezen, 6 minuten in een tijdschrift en 4 minuten in een folder. Hierin is sinds 2006 weinig veranderd.

related partner content for mobile comes here

Televisiekijken op de pc laat een sterke stijging zien onder jongeren van 13-19 jaar: zij zeggen dit bijna een kwartier per dag te doen. Dit was 4 minuten in 2006, toen het onderzoek voor het eerst werd uitgevoerd. Gemiddeld (over alle leeftijdsgroepen) is echter nog geen stijging te zien van het tv-kijken op de computer.

Gaming is gegroeid naar een niveau dat ruim boven het lezen van tijdschriften ligt en nu gemiddeld even groot is als het lezen van dagbladen. Hier zien we ook een groot verschil tussen jongeren en ouderen. Tot 50 jaar neemt gamen veel meer tijd in beslag dan het lezen van kranten, terwijl mensen ouder dan 50 jaar meer tijd besteden aan de krant.

De extra tijd besteed aan internet gaat gepaard met een stijgend aandeel multitasking. Nam in 2006 multitasking nog gemiddeld 60 procent van de internettijd in beslag, in 2008 wordt driekwart van de tijd gecombineerd met andere activiteiten. Deze trend is ook te zien bij tijdschriften.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in