Overslaan en naar de inhoud gaan

René Repko van Hema: Marketeer of the Year 2008

De titel Marketeer of the Year gaat dit jaar naar René Repko (48), marketingdirecteur van Hema. De prijs werd dit jaar voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jury-voorzitter Theo van Vugt zegt: 'De jury vindt de Hema een unieke formule die zich keer op keer vernieuwt zonder van de kern af te wijken. Dat kan alleen als er sterke controle is op de uitgangspunten. Repko speelt die rol met verve. Juist de laatste jaren is de druk toegenomen en dat is ook de periode waarin René Repko zich heeft bewezen. Er worden nieuwe formats uitgeprobeerd, er is sprake van een restyling, van continue assortimentsinnovatie, van een nieuwe corporate identity.'

related partner content for mobile comes here

De jury concludeert: 'Repko heeft de Hema van een inkoop georiënteerde naar een marketing georiënteerde organisatie geholpen. Een mooiere rol kan een marketeer niet spelen.'

Naast Repko waren Colette Cloosterman van Jumbo en Jacques Kuyf van FD Mediagroep genomineerd voor de belangrijkste marketingprijs. Alle drie presenteerden op 3 juni hun case tijdens het event MarketingLive!08.

René Repko (48) studeerde Commerciële Economie aan de Hogere Economische School en Sociale Wetenschappen aan de VU. Hij begon zijn loopbaan als account executive bij Ogilvy en Mather en later Keja Donia. Vervolgens vervulde hij functies bij Media Partners (4,5 jaar), Randstad (2 jaar) en Albert Heijn (6 jaar). Sinds 2004 is hij directeur Marketing bij Hema.

De jury van de Marketeer of the Year 2008 bestaat uit: Robert de Groot (winnaar van de prijs in 2003 en vice president marketing & format voor Ahold Tsjechië ), Alexander Ribbink (winnaar van de prijs in 2005 en coo van TomTom), Hans Hagenaars (winnaar van de prijs in 2006 en marketing directeur ING), Herwin van den Berg (winnaar van de prijs in 2007 en marketingdirecteur Heineken Nederland), Rosali Waleson (voormalig marketing-directeur Alex Beleggingsbank), Hans Molenaar (voorzitter PIM), Frank van Delft (directeur Nima), Sharon Peters-de Vries (USG Capacity) en voorzitter Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijdschrift voor Marketing/ en ).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in