‘Veel gemeenten zoeken organisatievorm citymarketing’


De eerste resultaten uit het nog lopende onderzoek onder 150 gemeenten werden gepresenteerd tijdens het eerste Nationaal Congres Citymarketing en Evenementen (NCCE), dat op maandag 19 mei in Utrecht werd gehouden.
Er bestaan bij de Nederlandse gemeenten grote verschillen over de wijze van organisatie van de taakvelden citymarketing, stadspromotie en evenementen. Citymarketing is volgens de onderzoekers ‘hot news’ bij menige gemeente in Nederland. ‘Verankeren in de organisatie’, ‘goed organiseren’ en ‘integraal aanpakken’ zijn daarbij veel gehoorde begrippen.
Er zijn in Nederland weinig aparte gemeentelijke afdelingen voor citymarketing en evenementen. Het aantal externe organisaties voor citymarketing en/of evenementen neemt toe en een groeiend aantal gemeenten overweegt de organisatie buiten de gemeentelijke organisatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe gemeenten vinden evenementen steeds belangrijker als het gaat om promotie en citymarketing. Effecten op het gebied van imago en economische opbrengst scoren het hoogst. Leefbaarheid, sociale samenhang en binding met de gemeente worden ook vaak genoemd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid