Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer contextual advertising 2.0?

Vanuit verschillende hoeken klinkt steeds vaker de vraag welke richting het internet met social networks op gaat. Sterker nog, velen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op dit moment houden velen een privé- en zakelijk online netwerk bij (in mijn geval en ), eventueel gecombineerd met een extra dienst als . Iedere dienst vervult zijn functie, maar wat zouden we dit graag centraliseren naar een vaste portal/hub/geef het beestje maar een naam.

related partner content for mobile comes here

In werkelijkheid zijn we echter nog niet in deze situatie beland en schieten er nog steeds nieuwe netwerken uit de grond. Deze beweren allemaal bestaansrecht te hebben door te voldoen aan de wensen van bepaalde mensen met een van de volgende behoeften:

1. Ik wil contact houden met de mensen die ik al ken
2. Ik wil mensen ontmoeten met dezelfde interesses, of mijn (zakelijke) kennissenkring uitbreiden
3. Ik wil mezelf online profileren
4. Ik wil kennis of verhalen met anderen delen
5. Ik zoek hulp van andere mensen

Dat veel van deze netwerken uiteindelijk verdwijnen, of opgaan in anderen en uiteindelijk misschien zelfs wel een groot social network vormen lijkt vast te staan. Het zou daarom logisch zijn dat sociale netwerken juist op het hoogtepunt van de social network hype het maximale uit advertenties proberen te halen.

Het tegenovergestelde is echter waar. Uit een onder 3000 social network gebruikers (o.a. , , , ) uit blijkt dat 87% de advertenties weinig tot niet onder zijn of haar interesses en/of voorkeuren schaart. Liefst 85% van de gebruikers zit liever op een gratis social network met advertenties gericht op eigen persoonlijke voorkeuren, dan betalend op een advertentieloos netwerk. Tijd voor meer contextual advertising 2.0?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in