Ken je klanten
Inzicht in de harde kern van je klantenbestand is de basis voor alle belangrijke beslissingen die je als bedrijf neemt. Het is de mantra van menige onderneming.
Maar die mantra alleen is nog geen recept om een werkelijk klantgedreven onderneming te worden. Het inzicht in je belangrijkste klanten moet ergens vandaan komen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaIn de eerste plaats van eigen marketingresearch. Maar ook van externe expertise, bijvoorbeeld competitive intelligence, diepte-interviews, focusgroepen, segmentatieonderzoek en het uittesten van reclamecampagnes.
Al die gegevens worden opgeslagen in een databank. Die moet voor de héle organisatie de bron van klantenkennis zijn waarop al het handelen wordt gebaseerd. Hiermee is natuurlijk niet elke onzekerheid uitgebannen over wat de juiste koers is. Maar het voorkomt wel dat je afglijdt naar simpelweg maken wat de massa wil.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid