Overslaan en naar de inhoud gaan

Ken je klanten

Het moet weer eens gezegd: een succesvol bedrijf weet precies wat zijn belangrijkste klanten willen. En die kennis berust niet alleen bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Inzicht in de harde kern van je klantenbestand is de basis voor alle belangrijke beslissingen die je als bedrijf neemt. Het is de mantra van menige onderneming.

related partner content for mobile comes here

Maar die mantra alleen is nog geen recept om een werkelijk klantgedreven onderneming te worden. Het inzicht in je belangrijkste klanten moet ergens vandaan komen.

In de eerste plaats van eigen marketingresearch. Maar ook van externe expertise, bijvoorbeeld competitive intelligence, diepte-interviews, focusgroepen, segmentatieonderzoek en het uittesten van reclamecampagnes.

Al die gegevens worden opgeslagen in een databank. Die moet voor de héle organisatie de bron van klantenkennis zijn waarop al het handelen wordt gebaseerd. Hiermee is natuurlijk niet elke onzekerheid uitgebannen over wat de juiste koers is. Maar het voorkomt wel dat je afglijdt naar simpelweg maken wat de massa wil.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in