Overslaan en naar de inhoud gaan

Online kredietadvertenties voldoen aan regels

De meeste advertenties van aanbieders van krediet die via zoekmachines onder de ogen komen van internetgebruikers, voldoen aan de regels…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde de Autoriteit Financiële Markten () donderdag na onderzoek naar de zogenoemde 'zoekmachineadvertenties' van kredietverstrekkers.

related partner content for mobile comes here

De AFM onderzocht 655 advertenties van 65 aanbieders via internetzoekmachine . Daarvan voldeden twintig advertenties van zestien partijen niet aan de reclameregels.

Zo moet de adverteerder aanvullende informatie verstrekken als hij een rentepercentage of een bedrag voor maandlasten noemt. Ook moet duidelijk zijn of het om een doorlopend krediet gaat en waar de kredietprospectus te krijgen is.

De AFM bekeek in maart al banners van kredietverstrekkers en bemiddelaars. Daaruit bleek dat ruim 80 procent van de reclames voldeed aan de eisen. Vorig jaar onderzocht de AFM eveneens advertenties van kredietaanbieders, maar dan in kranten en tijdschriften. Ook daar voldeden de meeste advertenties aan de regels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in