Mond-tot-mond of klassiek?
Het kan een lastig dilemma zijn: besteden we veel geld aan de 'normale' marketingactiviteiten die snel vruchten afwerpen, of kiezen we voor het goedkopere maar trage word of mouth-proces?
Uit internationaal onderzoek blijkt dat het antwoord op die vraag afhangt van het soort klanten waarnaar je op zoek bent. Wie behoefte heeft aan (nieuwe) klanten die op korte termijn profijt opleveren, is goed af met een oude vertrouwde marketingcampagne via tv, kranten, tijdschriften en andere massamedia. Dat kost een smak geld maar levert wel direct een bijdrage aan de klantwaarde van het bedrijf.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWie de tijd heeft om zijn klantenbestand organisch te laten groeien en streeft naar meer customer equity - toename van de totale financiële waarde van de klantenportfolio op korte én lange termijn - is beter af met een ‘langzame’ word of mouth- campagne, aldus de onderzoekers. Startende bedrijven kunnen zich zo’n aanpak jammer genoeg vaak niet veroorloven.
Bron: Journal of Marketing Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid