Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL en SBS claimen recordmaanden

RTL Nederland meldt dat zijn zenders in mei in de doelgroep 20-49 jaar met een gezamenlijk zenderaandeel van 32,3 procent de beste meimaand…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de doelgroep 20-49 jaar bleef RTL 4 marktleider met een zenderaandeel van 14,1 procent, gevolgd door SBS 6 (13,8%) en Nederland 1 (13,2%). In de doelgroep boodschappers 20-49 jaar behaalde de zender een zenderaandeel van 14,6 procent.

related partner content for mobile comes here

RTL 5 draait in mei een recordmaand in de eigen doelgroep 20-34 jaar met een zenderaandeel van 12 procent, de hoogste score sinds oktober 2006. RTL 7 scoorde in de doelgroep mannen 20-49 jaar een zenderaandeel van 6,9 procent in het avondtijdvak en RTL 8 haalde in de eigen doelgroep vrouwen 20-49 jaar een zenderaandeel van 3,6 procent.

Voor SBS is het gezamenlijke aandeel van 28,7 procent het op een na hoogste marktaandeel ooit. Alleen in augustus vorig jaar wisten de drie zenders Net 5, SBS 6 en Veronica dit aandeel te overtreffen. Ook SBS 6 tekende voor het hoogste meimarktaandeel in de bijna 13-jarige historie van de zender met 13,8 procent. Net 5 sloot de maand af met 7,5 procent enbehaalde een marktaandeel van 7,4 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in