Overslaan en naar de inhoud gaan

'Grootste Marketingtalent 2009' geboren voor de winst

De strijd is gestreden. De kaarten geschud. Afgelopen week vond de finale plaats van de 19e Nationale Marketing Strijd. Zoals eerder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De strijd is gestreden. De kaarten geschud. Afgelopen week vond de finale plaats van de 19e . Zoals vormde Maastricht dit jaar het strijdtoneel voor 190 bijna afgestudeerde marketingtalenten.

related partner content for mobile comes here

Het team ‘Born with ID’ ging er met de titel, de prijs en de eer vandoor. Maartje Bongarts (UvM), Freek Damen (UvT), Annemiek Schram (RUG), Paul Standaart (EUR) en Michiel Biermans (RUN) mogen zich een jaar lange het “Grootste Marketingtalent” noemen. De studenten overtuigde zowel het publiek (dat via sms kon stemmen) als de jury.

De finalecase werd verzorgd door hoofdsponsor TNT. De acht teams die het zover schopten werden uitgedaagd een plan voor de te maken. Bestaande gebruikers van de fotoservice moesten verleid worden vaker gebruik te maken van het online platform voor het delen en bestellen van foto’s en meer. Een focus dus op retentie in plaats van acquisitie, uiterst relevant in huidige tijden. Verder kregen de studenten als concreet doel mee om binnen één jaar 60 procent additionele sales te genereren en ook rekening te houden met loyaliteit op lange termijn.

Vier van de acht teams mochten hun plan aan het publiek en de jury presenteren. Born with ID bleek het beste plan te hebben. Juryvoorzitter Jeroen Siegerink, manager E-Business Print bij TNT Post, over het winnende idee:

"Born with ID zette op een bijzondere manier de kind-ouder-relatie centraal. Het team had een juist focus op sales en onderbouwde dit met enkele actuele trends. En daarbij kozen ze een relevant en herkenbaar fotomoment, de vakantie."

Naast TNT waren ook andere sponsoren aanwezig om kennis te maken met de marketeers in spe en ze te testen op hun strategisch inzicht, creativiteit en gevoel voor de markt. Zo werd de halve finale verzorgd door Philips, DSM, Unilever, L'Oréal en T-Mobile. Voor de studenten die de halve finale niet haalden was op de tweede dag een aantrekkelijk workshop programma samengesteld. Studenten konden onder andere aan hun personal branding werken onder leiding van en New Shoes Today verzorgde een workshop. In de middag deden Océ, Alice en nog een laatste ‘Case & Kennismaking’ en ging VODW Marketing op Inspiratietour in het centrum van Maastricht. Fairchild zorgde voor ontspanning in hun eigen lounge waar naast koffie ook een Wii opgesteld was.

Als laatste is nog aardig om te melden dat voor de eerste keer tijdens het event geëxperimenteerd werd met nieuwe communicatievormen. Op verschillende momenten was de strijd live via schermen en online middels tekst (Twitter en SMS) en beeld (MMS en ) te volgen. Om de dag vanuit verschillende deelnemersperspectieven te verslaan had Nokia hiervoor haar nieuwste toestellen beschikbaar gesteld.

Volgend jaar zal de Nationale Marketing Strijd plaatsvinden in Tilburg en worden georganiseerd door . Marketingstudenten hebben dus nog het hele jaar de tijd zich op te maken voor een nieuwe strijd.

Foto’s van het event, gemaakt door , zijn via te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in