Overslaan en naar de inhoud gaan

SAP-baas minstens onhandig

Afgelopen vrijdag, de dertiende ook nog eens, verscheen een interview met SAP Nederland directeur Angelique de Vries op Computable.nl.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen vrijdag, de dertiende ook nog eens, verscheen . Onderwerp dezes waren de recent breed uitgemeten mislukte SAP-implementaties bij onder andere de en de . Reactie van mevrouw De Vries: “Mislukking is vaak te wijten aan de klant zelf”. Tsja.

related partner content for mobile comes here

Een falend traject is zeker nog geen reden tot stress, zoals zij zelf aangeeft “we doen misschien wel duizend projecten per jaar, het merendeel daarvan gaat goed”. Waarom dan toch die enorm publieke reactie? Stond het interview al gepland en kon ze zich niet inhouden? Of gaat hier een, mij onbekende, strategie achter schuil?

Natuurlijk ligt er in geval van welk falen dan ook zelden schuld bij slechts een partij. Maar het is vooral een teken van kracht en grootte als jij daar overheen stapt, mensen die gedachte zelf laat vormen en het in ieder geval openbaar bij jezelf zoekt. Nee, niet in dit geval.

een breder beeld op. Neutraal gezocht, verschijnen eerst twee resultaten van SAP zelf, daarna opent de beerput zich langzaam maar zeker. Vijf van de resterende acht resultaten gaan inhoudelijk in op een struikelende SAP-implementatie. Er is een heuse tendens gaande, een tendens vooral die de mislukte projecten hard voor het voetlicht brengt.

Wellicht dat dat ten grondslag ligt aan het optreden van De Vries in de pers. Als centraal punt van alle klachten wil je jezelf op een gegeven moment echt wel een keer verdedigen. Begrijpelijk. Maar doe dat dan wel handig, of, denk aan je eigen woorden: “En dan is de kop makkelijker gemaakt dan de inhoud."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in