SAP-baas minstens onhandig
Afgelopen vrijdag, de dertiende ook nog eens, verscheen een interview met SAP Nederland directeur Angelique de Vries op Computable.nl. Onderwerp dezes waren de recent breed uitgemeten mislukte SAP-implementaties bij onder andere de Free Record Shop en de Provincie Noord-Holland. Reactie van mevrouw De Vries: “Mislukking is vaak te wijten aan de klant zelf”. Tsja.
Een falend traject is zeker nog geen reden tot stress, zoals zij zelf aangeeft “we doen misschien wel duizend projecten per jaar, het merendeel daarvan gaat goed”. Waarom dan toch die enorm publieke reactie? Stond het interview al gepland en kon ze zich niet inhouden? Of gaat hier een, mij onbekende, strategie achter schuil?
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaNatuurlijk ligt er in geval van welk falen dan ook zelden schuld bij slechts een partij. Maar het is vooral een teken van kracht en grootte als jij daar overheen stapt, mensen die gedachte zelf laat vormen en het in ieder geval openbaar bij jezelf zoekt. Nee, niet in dit geval.
Zoeken op ‘SAP Implementatie’ levert in Google een breder beeld op. Neutraal gezocht, verschijnen eerst twee resultaten van SAP zelf, daarna opent de beerput zich langzaam maar zeker. Vijf van de resterende acht resultaten gaan inhoudelijk in op een struikelende SAP-implementatie. Er is een heuse tendens gaande, een tendens vooral die de mislukte projecten hard voor het voetlicht brengt.
Wellicht dat dat ten grondslag ligt aan het optreden van De Vries in de pers. Als centraal punt van alle klachten wil je jezelf op een gegeven moment echt wel een keer verdedigen. Begrijpelijk. Maar doe dat dan wel handig, of, denk aan je eigen woorden: “En dan is de kop makkelijker gemaakt dan de inhoud."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid