Overslaan en naar de inhoud gaan

Fortis begint campagne zonder grote belofte

Fortis Bank Nederland heeft vandaag een nieuwe campagne gelanceerd. Daarin wordt de vraag gesteld of we in onzekere of kansrijke tijden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grey Amsterdam ontwikkelde de campagne. Eerder was het bureau verantwoordelijk voor de ;Here today, where tomorrow?-campagne die werd stopgezet ">'Here today, where tomorrow?-campagne die werd stopgezet toen Fortis in de problemen kwam door de overname van ABN Amro en de kredietcrisis. Daarna zette Fortis Bank, op printadvertenties na, geen grote campagne meer in.

related partner content for mobile comes here

Wat opvalt is dat de nieuwe campagne geen pay-off meer heeft. Woordvoerder Diederik Heinink van Fortis Bank: 'In deze tijdsgeest past geen grote belofte maar transparantie en openheid. Daarom is gekozen voor een campagne op productniveau met een heldere rechttoe-rechtaan boodschap.'

Op de vraag of de ongewisse toekomst van het merk Fortis Bank in Nederland ook iets met de afwezigheid van een pay-off te maken heeft antwoordt Heinink: 'We weten niet exact wat er met het merk gaat gebeuren, maar voorlopig moet het commercieel wel worden ondersteund. De keuze voor deze campagne is vooral gebaseerd op wat klanten van ons verwachten en van ons kunnen verwachten in deze tijd.'

De campagne van Fortis Bank wordt ingezet op tv, online, in print en vanaf 2 maart op radio. Hij eindigt 3 april.

Credits
Bureau: Grey Amsterdam
Creatie: Colin Lamberton, Seyoan Vela
Account: Eva Cortenbach, Hans van Avendonk
Strategie: Martijn Benschop
RTV: Marije de Graaf
Klant: Alies Boers, Katrien Heere
Regie: UBIK
Producer: NottoScale Londen
Sound design: Chris Turner (Zoo Londen)
Muziektrack: Reinder van Zalk (Earforce Amsterdam)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in