Overslaan en naar de inhoud gaan

Remote Free TV nog geen doorslaand succes

Remote Free TV zou iedereen blij moeten maken: de televisiestations, de adverteerders en de kijkers. Maar tot op heden wil het nog niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het in mei 2008 aangekondigde experiment door televisie netwerk Fox in de VS vond plaats in de herfst van 2008 en februari 2009. Het idee achter Remote Free TV is dat er minder wordt geadverteerd gedurende een televisie programma, zodat de kijkers niet meer zappen (remote free) en er ook sprake is van een hogere recall van de commercials. Normaal gesproken zijn de eerste en de laatste commercials het duurste omdat mensen eventjes blijven hangen tijdens een break, of op tijd weer terugkomen bij het programma. Bij Remote Free TV zouden kijkers niet meer massaal zappen omdat de duur van de commercial break korter is geworden.

related partner content for mobile comes here

Voor adverteerders reuze interessant, maar wel erg duur. Fox liet de prijzen van de commercials in dusverre stijgen dat adverteerders $343,000 betaalden voor een 30 seconden commercial op een dinsdagavond.

Het experiment is uitgevoerd tijdens het drama programma’s ‘Fringe’ in de herfst 2008 en ‘Dollhouse’ afgelopen vrijdag de 13e. De donderdag ervoor heeft Fox in de laten weten dat het experiment gematigd geslaagd is. Het heeft financieel geen zoden aan de dijk gezet, echter wel is gebleken dat de recall van de merken in de commercials bij ‘Fringe’ 22% hoger was dan in overige drama programma’s op prime time.

Of Fox door gaat zetten met Remote Free TV is nog niet duidelijk. Fox laat weten dat tijdens de aankondiging in mei 2008 er weinig was voorbereid, maar dat we er allemaal bij winnen als we het huidige model veranderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in