Overslaan en naar de inhoud gaan

Weg met die klant!

Sommige klanten kosten geld. Daar moet je dan afscheid van nemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een goede relatie komt de liefde van twee kanten. Dat geldt ook voor de band tussen bedrijf en klant.

related partner content for mobile comes here

Klanten die onevenredig veel service verlangen of zelden of nooit iets bestellen, kosten meer dan ze opbrengen. Om dergelijke ‘slechte’ klanten te identificeren, moet je als bedrijf eerst criteria formuleren.

Wanneer is een klant niet meer interessant voor je bedrijf? En hoe lang ga je door met pogingen om de band te herstellen? En verder is het devies: wees gewoon eerlijk. B-to-B-klanten begrijpen echt wel dat je geld moet verdienen om het hoofd boven water te houden. Consumenten vaak ook. Kies wel de juiste toon als je klanten hierover aanspreekt. Dreig klanten bijvoorbeeld niet dat ze geen catalogus meer ontvangen als ze niet snel iets bestellen.

Doe als Otto. Het Duitse verzendhuis stuurde klanten die weinig tot niets bestelden een kaartje. Daarin trok het bedrijf zelf het boetekleed aan: vermoedelijk ligt het aan ons dat u niet meer bij ons koopt. Maar wij willen u vragen toch eens onze site te bezoeken of de catalogus aan te vragen. Want we hebben ons assortiment vernieuwd en hopen u weer als klant terug te winnen. Een klant die na zo’n kaartje niets meer laat horen, kun je gerust afschrijven.

Bron: Absatzwirtschaft. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in