Weg met die klant!
In een goede relatie komt de liefde van twee kanten. Dat geldt ook voor de band tussen bedrijf en klant.
Klanten die onevenredig veel service verlangen of zelden of nooit iets bestellen, kosten meer dan ze opbrengen. Om dergelijke ‘slechte’ klanten te identificeren, moet je als bedrijf eerst criteria formuleren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWanneer is een klant niet meer interessant voor je bedrijf? En hoe lang ga je door met pogingen om de band te herstellen? En verder is het devies: wees gewoon eerlijk. B-to-B-klanten begrijpen echt wel dat je geld moet verdienen om het hoofd boven water te houden. Consumenten vaak ook. Kies wel de juiste toon als je klanten hierover aanspreekt. Dreig klanten bijvoorbeeld niet dat ze geen catalogus meer ontvangen als ze niet snel iets bestellen.
Doe als Otto. Het Duitse verzendhuis stuurde klanten die weinig tot niets bestelden een kaartje. Daarin trok het bedrijf zelf het boetekleed aan: vermoedelijk ligt het aan ons dat u niet meer bij ons koopt. Maar wij willen u vragen toch eens onze site te bezoeken of de catalogus aan te vragen. Want we hebben ons assortiment vernieuwd en hopen u weer als klant terug te winnen. Een klant die na zo’n kaartje niets meer laat horen, kun je gerust afschrijven.
Bron: Absatzwirtschaft. Dit artikel is afkomstig uit onze abstractservice Marketing International.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid