Vrouwen aan het e-cocoonen door crisis


Spelletjeswebsite Zylom gaf marktonderzoekbureau SSI opdracht te onderzoeken hoe Nederlandse vrouwen hun vrije tijd thuis invullen. 555 vrouwen werden ondervraagd.
Nederlandse vrouwen maken zich zorgen over de economische crisis. Eén op de tien vrouwen vreest voor haar baan en één op de drie verwacht financieel in de problemen te kunnen komen. Om de schade te beperken, veranderen veel vrouwen hun uitgaven. Ongeveer 9 procent sluit nieuwe, voordeligere contracten af voor telefonie, energie of verzekeringen. Daarnaast blijft 42 procent van de respondenten bewust vaker thuis zodat men minder geld uit te geven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr wordt meer tijd wordt besteed aan traditionele thuisactiviteiten zoals lezen en TV kijken, maar vooral aan online activiteiten. Nederlandse vrouwen doen aan ‘e-cocooning’: thuis blijven, maar dan wel online.
De populairste online activiteit is surfen op internet (45 procent), gevolgd door het online spelen van spelletjes (43 procent). Vooral de 35-plussers zijn van plan meer online te gaan gamen, niet minder dan 44 procent van hen heeft dit voornemen.
De top vijf antwoorden hoe mensen hun extra tijd thuis invullen (er mochten meerdere antwoorden worden gegeven) zij
De onderzoekers denken dat veel restaurants in de problemen komen, aangezien 47 procent van de Nederlandse vrouwen het eerste zal bezuinigen op buiten de deur eten. Alleen restaurateurs in Groningen en Flevoland maken nog een kans: vrouwen daar gaan liever niet op vakantie dan dat ze op een goede maaltijd besparen. In alle provincies zijn vrouwen echter in overeenstemming over de boodschappen; de goedkoopste zullen worden gezocht en gevonden door 60 procent van de vrouwelijke respondenten.
Vrouwen beschouwen e-cocooning niet als een straf. Bijna negen van de tien ondervraagden hebben er absoluut geen problemen mee om meer tijd thuis door te brengen. Nederlandse vrouwen laten hun humeur sowieso niet snel beïnvloeden: 68 procent van de vrouwen zegt dat de economische crisis geen effect heeft op het humeur.
Een kwart van de respondenten wordt op een positieve manier door de crisis beïnvloed. De huidige situatie inspireert hen om leuke dingen te gaan doen om zichzelf een positief gevoel te geven, of om meer tijd te nemen om te ontspannen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid