Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen aan het e-cocoonen door crisis

Nederlandse vrouwen bereiden zich voor op slechtere tijden door veranderingen aan te brengen in hun uitgaven en vrijetijdsbesteding. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Spelletjeswebsite Zylom gaf marktonderzoekbureau SSI opdracht te onderzoeken hoe Nederlandse vrouwen hun vrije tijd thuis invullen. 555 vrouwen werden ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

Nederlandse vrouwen maken zich zorgen over de economische crisis. Eén op de tien vrouwen vreest voor haar baan en één op de drie verwacht financieel in de problemen te kunnen komen. Om de schade te beperken, veranderen veel vrouwen hun uitgaven. Ongeveer 9 procent sluit nieuwe, voordeligere contracten af voor telefonie, energie of verzekeringen. Daarnaast blijft 42 procent van de respondenten bewust vaker thuis zodat men minder geld uit te geven.

Er wordt meer tijd wordt besteed aan traditionele thuisactiviteiten zoals lezen en TV kijken, maar vooral aan online activiteiten. Nederlandse vrouwen doen aan ‘e-cocooning’: thuis blijven, maar dan wel online.

De populairste online activiteit is surfen op internet (45 procent), gevolgd door het online spelen van spelletjes (43 procent). Vooral de 35-plussers zijn van plan meer online te gaan gamen, niet minder dan 44 procent van hen heeft dit voornemen.

De top vijf antwoorden hoe mensen hun extra tijd thuis invullen (er mochten meerdere antwoorden worden gegeven) zij

De onderzoekers denken dat veel restaurants in de problemen komen, aangezien 47 procent van de Nederlandse vrouwen het eerste zal bezuinigen op buiten de deur eten. Alleen restaurateurs in Groningen en Flevoland maken nog een kans: vrouwen daar gaan liever niet op vakantie dan dat ze op een goede maaltijd besparen. In alle provincies zijn vrouwen echter in overeenstemming over de boodschappen; de goedkoopste zullen worden gezocht en gevonden door 60 procent van de vrouwelijke respondenten.

Vrouwen beschouwen e-cocooning niet als een straf. Bijna negen van de tien ondervraagden hebben er absoluut geen problemen mee om meer tijd thuis door te brengen. Nederlandse vrouwen laten hun humeur sowieso niet snel beïnvloeden: 68 procent van de vrouwen zegt dat de economische crisis geen effect heeft op het humeur.

Een kwart van de respondenten wordt op een positieve manier door de crisis beïnvloed. De huidige situatie inspireert hen om leuke dingen te gaan doen om zichzelf een positief gevoel te geven, of om meer tijd te nemen om te ontspannen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in