Overslaan en naar de inhoud gaan

Heinz skipt augurk in VS

Amerika spreekt er schande van: Heinz verwijdert (ook) in de VS de groene augurk van het ketchuplogo.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Nederlandse winkel kon je het nieuwe logo (een tomaat die aan een tak hangt) al sinds mei vorig jaar bewonderen op de nieuwe ketchup-knijpflessen, maar vanaf nu worden alle flessen -ook in de VS - dus van het nieuwe logo voorzien.

related partner content for mobile comes here

Belangrijkste reden voor de aanpassing: de tomaat geeft de inhoud beter weer. Noel Geoffroy, ketchupdirecteur in de VS: ‘Het nieuwe beeld is veel groter dan de augurk, en geeft veel beter weer wat er zich in de fles bevindt.’

De logowijziging wordt vergezeld van de pay-off: ‘Grown, not made’.

In Nederland was de logowijziging groot nieuws, maar in de VS worden er . De logo-wijziging is volgens critici "onvergeeflijk, omdat de augurk deel uit maakt van de geschiedenis van Pittsburgh..."

Heinz heeft toegezegd alleen het ketchuplogo te wijzigen, maar op Facebook is inmiddels een .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in