Heinz skipt augurk in VS
In de Nederlandse winkel kon je het nieuwe logo (een tomaat die aan een tak hangt) al sinds mei vorig jaar bewonderen op de nieuwe ketchup-knijpflessen, maar vanaf nu worden alle flessen -ook in de VS - dus van het nieuwe logo voorzien.
Belangrijkste reden voor de aanpassing: de tomaat geeft de inhoud beter weer. Noel Geoffroy, ketchupdirecteur in de VS: ‘Het nieuwe beeld is veel groter dan de augurk, en geeft veel beter weer wat er zich in de fles bevindt.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe logowijziging wordt vergezeld van de pay-off: ‘Grown, not made’.
In Nederland was de logowijziging niet echt groot nieuws, maar in de VS worden er hele journaalitems aan gewijd. De logo-wijziging is volgens critici "onvergeeflijk, omdat de augurk deel uit maakt van de geschiedenis van Pittsburgh..."
Heinz heeft toegezegd alleen het ketchuplogo te wijzigen, maar op Facebook is inmiddels een protestgroep opgericht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid