Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst en inkomen Omnicom dalen scherp

De nettowinst van 's werelds grootste communicatieholding Omnicom Group daalde in het eerste kwartaal met maar liefst 23 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winst kwam uit op 178,2 miljoen dollar. Ook het bureau-inkomen viel sterk terug: 14 procent naar 2,75 miljard dollar. In de VS ging het inkomen 7 procent omlaag, wereldwijd was dat 21 procent.

related partner content for mobile comes here

Omnicom heeft zoals de hele reclamewereld last van de economische recessie. Het concern heeft inmiddels met 5 procent in het personeelsbestand van in totaal 70.000 moeten snijden.

Analisten verwachten dat de reclamemarkt de komende tijd last houdt van lagere bestedingen bij zowel producenten als consumenten. Omnicom is de holding van onder meer BBDO en DDB.

Bron: Wall Street Journal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in