Overslaan en naar de inhoud gaan

Delft komt met nieuwe stadsstijl

Met de nieuwe stadsstijl wil Delft herkenbaarder zijn voor inwoners, bezoekers en bedrijven. Het nieuwe beeldmerk is ontworpen door Studio…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2007 werd geconstateerd dat Delft als kennisstad niet onderscheidend genoeg was. Kennisstad was het toenmalige thema van de citymarketing van Delft. Daarom werd het begrip nader ingevuld en geactualiseerd, zonder dat Delft de toeristische kernwaarden (Vermeer, Delfts blauw en Oranje) zou verloochenen. Op basis van een onderzoek van bureau Berenschot verscheen vorig jaar de nota Stadsmarketing.
Daarin werd gekozen voor een bredere benadering van de stad Delft dan alleen de historische waarden van de stad. Berenschot voegde begrippen technologie, creativiteit en innovatie toe. Vanuit die vier kernbegrippen wordt stadsmarketing momenteel toegepast.

related partner content for mobile comes here

Bij deze nieuwe benadering voor de promotie van Delft hoort ook een nieuwe stadsstijl. Uit een bureauselectie kwam het ontwerpbureau Studio Dumbar als beste naar voren. Momenteel worden alle toeristische promotiemiddelen omgezet in de stadsstijl. Daarnaast heeft het Delftse bureau Fabrique de opdracht gekregen om een zakelijke promotiemix te ontwikkelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in