Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote groei biologisch product

Er is voor het zevende achtereenvolgende jaar een forse groei van het biologische product, zo meldt het Centraal Bureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het CBL verwacht dat de recessie geen vat zal krijgen op de stijgende omzetten van biologisch en dat 2009 een zelfde omzetgroei laat zien als 2008. De cijfers van de Biomonitor 2008 die dinsdag gepresenteerd werden, laten zien dat biologisch in de supermarkt met gemiddeld 12 pct is gegroeid ten opzichte van 2007. Dit is twee keer zo hard als de totale groei van de levensmiddelenomzet in 2008.

related partner content for mobile comes here

Grootste groeiers zijn zuivel met een stijging van 17 pct en vlees met 18 pct. De echte koplopers zijn eieren en brood, die respectievelijk met 28 en 44 procent stegen. Supermarkten zijn topverkopers van biologische producten. Maar liefst 43 pct van de kopers van biologisch halen hun product bij de supermarkt. Consumenten vinden het logisch dat veel versproducten ook in de biologische variant beschikbaar zijn, en kiezen daar vervolgens steeds vaker voor, zegt . Marc Jansen, directeur Consumentenzaken en Kwaliteit van het CBL.

Ter ondersteuning van de activiteiten van individuele supermarktorganisaties, voert het CBL een duurzaamheidagenda uit. Ieder jaar worden hier enkele nieuwe agendapunten aan toegevoegd en worden er samen met ketenpartners, overheden en maatschappelijke organisaties projecten opgezet om de voedselketen duurzamer te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in