Grote groei biologisch product
Het CBL verwacht dat de recessie geen vat zal krijgen op de stijgende omzetten van biologisch en dat 2009 een zelfde omzetgroei laat zien als 2008. De cijfers van de Biomonitor 2008 die dinsdag gepresenteerd werden, laten zien dat biologisch in de supermarkt met gemiddeld 12 pct is gegroeid ten opzichte van 2007. Dit is twee keer zo hard als de totale groei van de levensmiddelenomzet in 2008.
Grootste groeiers zijn zuivel met een stijging van 17 pct en vlees met 18 pct. De echte koplopers zijn eieren en brood, die respectievelijk met 28 en 44 procent stegen. Supermarkten zijn topverkopers van biologische producten. Maar liefst 43 pct van de kopers van biologisch halen hun product bij de supermarkt. Consumenten vinden het logisch dat veel versproducten ook in de biologische variant beschikbaar zijn, en kiezen daar vervolgens steeds vaker voor, zegt . Marc Jansen, directeur Consumentenzaken en Kwaliteit van het CBL.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaTer ondersteuning van de activiteiten van individuele supermarktorganisaties, voert het CBL een duurzaamheidagenda uit. Ieder jaar worden hier enkele nieuwe agendapunten aan toegevoegd en worden er samen met ketenpartners, overheden en maatschappelijke organisaties projecten opgezet om de voedselketen duurzamer te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid