Overslaan en naar de inhoud gaan

Online advertentiebestedingen dalen

Screen Digest voorspelt een daling van de Amerikaanse online advertentiebestedingen van 5 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De online advertentiebestedingen lieten in 2008 echter nog een stijging zien van 10 procent. De analisten van het Amerikaanse bureau voorspellen nu echter een daling in alle categroeiën, behalve video:

related partner content for mobile comes here
  • Banners dalen met 8,8 procent, videobanners kunnen deze daling niet geheel compenseren, dus de totale displaycategorie zakt met 3,6 procent.
  • Search zakt ook, met 2 procent
  • Non-display zakt met dubbele cijfers

In totaal zullen de online bestedingen dalen met 4,8 procent, en in 2010 zal dit weer stabiliseren. De analyse van Screen Digest is gebaseerd om het jaarverslag van de Amerikaanse IAB. Deze liet zien dat online advertising in 2008 weliswaar groeide, maar in het vierde kwartaal opeens een omslag kende. Toen bleef de groei steken op 2,6 procent, terwijl in de maanden ervoor de groei steeds 15 procent was.

De bestedingen hebben te lijden onder de recessie; met name automotive, onroerend goed en financiële diensten doen het nu online een stuk rustiger aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in