Online advertentiebestedingen dalen
De online advertentiebestedingen lieten in 2008 echter nog een stijging zien van 10 procent. De analisten van het Amerikaanse bureau voorspellen nu echter een daling in alle categroeiën, behalve video:
- Banners dalen met 8,8 procent, videobanners kunnen deze daling niet geheel compenseren, dus de totale displaycategorie zakt met 3,6 procent.
- Search zakt ook, met 2 procent
- Non-display zakt met dubbele cijfers
In totaal zullen de online bestedingen dalen met 4,8 procent, en in 2010 zal dit weer stabiliseren. De analyse van Screen Digest is gebaseerd om het jaarverslag van de Amerikaanse IAB. Deze liet zien dat online advertising in 2008 weliswaar groeide, maar in het vierde kwartaal opeens een omslag kende. Toen bleef de groei steken op 2,6 procent, terwijl in de maanden ervoor de groei steeds 15 procent was.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe bestedingen hebben te lijden onder de recessie; met name automotive, onroerend goed en financiële diensten doen het nu online een stuk rustiger aan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid