Overslaan en naar de inhoud gaan

Rotterdam legt alcoholreclame aan banden

Rotterdam wil alcoholreclames in de uitgaansgebieden in de stad aan banden gaan leggen. Dat moet ertoe leiden dat het alcoholgebruik onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het college van B en W verkent op dit moment de wettelijke mogelijkheden die er zijn om dergelijke reclames aan strengere eisen te onderwerpen. Dat staat in het ’Plan van aanpak alcohol 2009-2010’, dat het college naar de gemeenteraad heeft gestuurd. Daarin staat dat zich op uitgaansavonden zes keer meer incidenten voordoen dan op andere dagen.

related partner content for mobile comes here

In de rapportage wordt ook een regionale campagne aangekondigd die jongeren moet wijzen op de gevolgen van (overmatig) alcoholgebruik. Deze krijgt vorm in samenwerking met onder meer Koninklijke Horeca Nederland en jongeren zelf, en is een aanvulling op grote landelijke campagnes zoals ’Bob, daar kun je mee thuiskomen’ en ’Drank maakt meer kapot dan je lief is’. De maatregelen komen boven op de inspanningen die er al worden gepleegd in de strijd tegen (zwaar of overmatig) alcoholgebruik onder jongeren onder en boven 16 jaar. Daarnaast krijgen winkeliers en horecaondernemers (en horecapersoneel) cursussen en scholing aangeboden, waar zij leren hoe zij het gebruik van alcohol door jeugd kunnen herkennen. Verder worden op scholen, in het openbaar vervoer en bij de ingang van horecazaken vrijwillige alcoholtesten afgenomen. Bij schoolfeesten zijn er regelmatig zogeheten indrinkcontroles.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in