Overslaan en naar de inhoud gaan

SKO: eisen voor kijkonderzoek 2011-2015

De Stichting KijkOnderzoek (SKO) heeft een document beschikbaar gesteld waarin de wensen en eisen staan voor het kijkonderzoek in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opdracht is opgedeeld in vier verschillende contracten: 1. establishment survey; 2. steekproefopzet, coïncidenteel onderzoek, panelbeheer, dataverzameling en verwerking; 3. aanvullend onderzoek; 4. registratie, classificatie en harmonisatie programma’s en spots. Het is mogelijk om als bureau of als combinatie van bureaus in te schrijven op één of meerdere onderdelen van het kijkonderzoek. Inschrijven kan tot 15 juni 2009. Momenteel wordt het kijkonderzoek uitgevoerd door de bureaus Intomart GfK (contract 1 en 2), MediaXim (contract 4) en Nedstat (contract 3).

related partner content for mobile comes here

SKO speelt in op de ontwikkelingen in het televisielandschap met de zogeheten satellietenstrategie. De basis van het Nederlandse kijkonderzoek vormt het KijkTotaal. Hier wordt het kijkgedrag van panelleden gemeten, plus gastkijkgedrag en uitgesteld kijken tot en met zes dagen na de uitzending.

Alle andere zaken die relevant zijn voor de Nederlandse televisiemarkt, maar nog te klein of moeilijk meetbaar zijn volgens de geldende normen, worden in satellietprojecten ondergebracht. Hieronder vallen bijvoorbeeld web-tv en televisie via de mobiel. Ze vormen geen onderdeel van het KijkTotaal totdat het bestuur van SKO daar positief over beslist. Wel streeft SKO ernaar dit kijkgedrag zo goed mogelijk te meten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in