SKO: eisen voor kijkonderzoek 2011-2015
De opdracht is opgedeeld in vier verschillende contracten: 1. establishment survey; 2. steekproefopzet, coïncidenteel onderzoek, panelbeheer, dataverzameling en verwerking; 3. aanvullend onderzoek; 4. registratie, classificatie en harmonisatie programma’s en spots. Het is mogelijk om als bureau of als combinatie van bureaus in te schrijven op één of meerdere onderdelen van het kijkonderzoek. Inschrijven kan tot 15 juni 2009. Momenteel wordt het kijkonderzoek uitgevoerd door de bureaus Intomart GfK (contract 1 en 2), MediaXim (contract 4) en Nedstat (contract 3).
SKO speelt in op de ontwikkelingen in het televisielandschap met de zogeheten satellietenstrategie. De basis van het Nederlandse kijkonderzoek vormt het KijkTotaal. Hier wordt het kijkgedrag van panelleden gemeten, plus gastkijkgedrag en uitgesteld kijken tot en met zes dagen na de uitzending.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAlle andere zaken die relevant zijn voor de Nederlandse televisiemarkt, maar nog te klein of moeilijk meetbaar zijn volgens de geldende normen, worden in satellietprojecten ondergebracht. Hieronder vallen bijvoorbeeld web-tv en televisie via de mobiel. Ze vormen geen onderdeel van het KijkTotaal totdat het bestuur van SKO daar positief over beslist. Wel streeft SKO ernaar dit kijkgedrag zo goed mogelijk te meten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid