Overslaan en naar de inhoud gaan

'Financiële dienstverleners communiceren onvoldoende over crisis'

Op de homepage van de meeste Europese en Amerikaanse financiële dienstverleners was de laatste tijd weinig berichtgeving te vinden over …
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het communicatieadviesbureau onderzoekt sinds half oktober 2008 wekelijks de homepage van de 55 grootste Europese en Amerikaanse financiële instellingen. In de periode van oktober 2008 tot en met februari 2009 blijkt dat minder dan de helft van de bedrijven hun internetsite gebruiken om over de crisis te communiceren. In de tweede helft van februari trad zelfs een daling op. Aan de andere kant toont het onderzoek aan dat Europese financiële instellingen sneller online over de economische crisis zijn gaan communiceren, dan hun Amerikaanse collega’s.

related partner content for mobile comes here

Wanneer financiële dienstverleners wel communiceerden via hun website, overheersten drie soorten berichtgeving: algemeen economisch en statistisch nieuws (een stijging van 19% medio oktober 2008 naar 33% in februari 2009), de kracht en toekomstverwachting van de onderneming zelf (een stijging van 19% naar 25%) en, minder frequent, maar wel de belangrijkste boodschap in zware tijden, directe pogingen om klanten en andere bezoekers van de homepage gerust te stellen over hun persoonlijke financiële situatie (een stijging van 12% naar 15%).

De onderzochte financiële dienstverleners communiceerden op hun websites hoofdzakelijk via mededelingen van het bestuur, rapporten of andere commentaren (een stijging van 19% medio oktober 2008 naar 34% in februari 2009) en video’s, audiobestanden en webcasts (een stijging van 10% naar 14%). Er werd het minst gebruik gemaakt van persberichten, nieuwsbrieven en speeches van bestuursleden.

Indien financiële dienstverleners op hun websites aandacht besteden aan de economische crisis, deden ze dat slechts in enkele gevallen door een koppeling te maken naar een persoonlijke boodschap van een lid van de raad van bestuur, meestal de bestuursvoorzitter (een stijging van 13 % medio oktober 2008 naar 24% in februari 2009).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in