
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) verwacht een paasomzet van rond de 710 miljoen euro. GfK trekt heel andere conclusies.
‘Nederland gaat genieten met Pasen’. Dat is de opening van het persbericht dat het CBL dinsdag uitstuurde. Het verwacht dat we tijdens de komende paasdagen de economische crisis even wil vergeten. Daarom verwacht de branchevereniging een plus te behalen van 3 pct, de geschatte omzet is rond de 710 miljoen euro.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe verwachting is niet gebaseerd op onderzoek. Miranda Boer, woordvoerster van CBL: ‘het is een een inschatting gemaakt op basis van verwachtingen en ervaringen. We denken ook dat mensen iets meer thuis zullen blijven dit jaar.’
Het bericht van CBL is opmerkelijk, omdat uit een vandaag gepresenteerd ’crisis-onderzoek’ van bureau GfK hele andere conclusies worden getrokken. Dat meldt namelijk dat consumenten door de recessie in groten getale op de kleintjes letten. (Bron: AD) Ongeveer twintig procent van de Nederlanders bezuinigt stevig op onder meer de boodschapen. Onder de overige 80 procent van de consumenten wordt eveneens bezuinigd, ’maar in mindere mate’. Hoeveel mensen in euro’s besparen is volgens GfK niet exact aan te geven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee