Overslaan en naar de inhoud gaan

CBL verwacht Paasplus van 3 pct

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) verwacht een paasomzet van rond de 710 miljoen euro. GfK trekt heel andere conclusies.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het verwacht een paasomzet van rond de 710 miljoen euro. GfK trekt heel andere conclusies.

related partner content for mobile comes here

‘Nederland gaat genieten met Pasen’. Dat is de opening van het persbericht dat het CBL dinsdag uitstuurde. Het verwacht dat we tijdens de komende paasdagen de economische crisis even wil vergeten. Daarom verwacht de branchevereniging een plus te behalen van 3 pct, de geschatte omzet is rond de 710 miljoen euro.

De verwachting is niet gebaseerd op onderzoek. Miranda Boer, woordvoerster van CBL: ‘het is een een inschatting gemaakt op basis van verwachtingen en ervaringen. We denken ook dat mensen iets meer thuis zullen blijven dit jaar.’

Het bericht van CBL is opmerkelijk, omdat uit een vandaag gepresenteerd hele andere conclusies worden getrokken. Dat meldt namelijk dat consumenten door de recessie in groten getale op de kleintjes letten. (Bron: AD) Ongeveer twintig procent van de Nederlanders bezuinigt stevig op onder meer de boodschapen. Onder de overige 80 procent van de consumenten wordt eveneens bezuinigd, ’maar in mindere mate’. Hoeveel mensen in euro’s besparen is volgens GfK niet exact aan te geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in