Overslaan en naar de inhoud gaan

PMA wijst verbod leenreclames af

Het Platform Media-Adviesbureaus (PMA) wijst bij monde van directeur Johan Smit een mogelijk verbod op tv-reclame voor kredietverstrekkers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Smit klopt de veronderstelling dat ‘leenspotjes’ vooral overdag worden uitgezonden om daarmee de ‘zwakkere consument’ (jongeren, jonge gezinnen en werklozen) te bereiken, niet. Smit: ‘Uit analyse blijkt dat DSB inderdaad extreem in het tijdvak 06.00-21.00 uur zit: 90 pct van de spotjes en 81 pct van de grp’s (13+) van de totale tv-inzet werden in dat tijdvak ingezet. Nadere analyse leert dat er met name op lagere kijkdichtheid wordt ingekocht. Het lijkt er daarmee op dat niet de door de politici veronderstelde gerichtheid op de zwakkere een rol speelt, maar vooral de inkoopprijs. DSB koopt gewoon goedkope grp’s.’ En Smit vervolgt: ‘Er is dus geen enkele onderbouwing voor het uitzendverbod voor tv-commercials voor 21.00 uur, zelfs als men zou vinden dat de ‘jongeren, jonge gezinnen en werklozen’ tegen zichzelf in bescherming zouden moeten worden genomen. Ik ken de mediastrategie van DSB niet, maar het lijkt alsof inkoop-overwegingen een doorslaggevende rol spelen. Ik kan mij niet voorstellen dat de bedoeling van de politiek is om de mogelijkheden voor goed koopmanschap voor één bedrijf te beperken.’

related partner content for mobile comes here

( voor het hele betoog van PMA-directeur Johan Smit).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in