
Dit blijkt uit de resultaten van de tweede InCT Innovatiemeter, het imago-onderzoek binnen de uitgeefbranche dat het vakblad InCT en onderzoeksbureau Ithaka research jaarlijks houden. Met deze onvoldoende geeft de branche zichzelf een lager cijfer dan vorig jaar, toen men nog uitkwam op een 5,4. De eigen organisatie daarentegen ziet men wel als redelijk innovatief, het rapportcijfer voor de eigen organisatie komt gemiddeld uit op 6,2.
Opvallend is dat uitgevers in Vlaanderen over het algemeen een positiever beeld over zowel de branche als de eigen organisatie hebben. Daarnaast ervaart men in België de daadwerkelijke implementatie aanzienlijk minder vaak als obstakel voor succesvolle innovatie.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDe uitgeefprofessional in Nederland denkt dat succesfactoren als mentaliteit, competenties en aandacht voldoende aanwezig zijn in de eigen organisatie. Er zijn voldoende ideeën voor innovatie, maar het budget, de daadwerkelijke implementatie en de doorlooptijd van besluitvormingsprocessen bemoeilijken de uitvoering.
De complete resultaten van het onderzoek worden volgende week woensdag gepresenteerd op het voorjaarscongres van InCT in Spant! in Bussum.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee