'Terugroepen Senseo niet verkeerd'
Volgens Rik Riezebos, merkendeskundige en directeur van het European Institute for Brand Management (EURIB), straalt de grootscheepse terugroepactie zelfs vertrouwen uit. 'Als je in zo'n situatie het probleem probeert weg te stoppen, heb je een groter probleem. Dan verlies je je geloofwaardigheid', aldus Riezebos.
Een voorwaarde voor het voorkomen van imagoschade is wel dat de communicatie met de klanten na het terugroepen goed verloopt. Philips kondigde dinsdag de terugroepactie aan vanwege een veiligheidsrisico. In Nederland gaat het om een miljoen apparaten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAls voorbeeld waar het verzwijgen van problemen veel negatieve publiciteit heeft opgeleverd, noemt Riezebos de affaire rond de Amerikaanse autofabrikant Ford met de terreinauto Explorer. Het concern greep veel te laat in bij een ernstig defect aan de Firestonebanden van de terreinwagen, waardoor meer dan honderd mensen om het leven kwamen.
Het terughalen van de Senseo-apparaten kost Philips miljoenen. Er is 30 miljoen euro opzij gelegd voor de operatie.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid