Overslaan en naar de inhoud gaan

'Terugroepen Senseo niet verkeerd'

Philips heeft er verstandig aan gedaan om bekend te maken dat het een paar miljoen koffiezetapparaten van het type Senseo heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Rik Riezebos, merkendeskundige en directeur van het European Institute for Brand Management (EURIB), straalt de grootscheepse terugroepactie zelfs vertrouwen uit. 'Als je in zo'n situatie het probleem probeert weg te stoppen, heb je een groter probleem. Dan verlies je je geloofwaardigheid', aldus Riezebos.

related partner content for mobile comes here

Een voorwaarde voor het voorkomen van imagoschade is wel dat de communicatie met de klanten na het terugroepen goed verloopt. Philips kondigde dinsdag de terugroepactie aan vanwege een veiligheidsrisico. In Nederland gaat het om een miljoen apparaten.

Als voorbeeld waar het verzwijgen van problemen veel negatieve publiciteit heeft opgeleverd, noemt Riezebos de affaire rond de Amerikaanse autofabrikant Ford met de terreinauto Explorer. Het concern greep veel te laat in bij een ernstig defect aan de Firestonebanden van de terreinwagen, waardoor meer dan honderd mensen om het leven kwamen.

Het terughalen van de Senseo-apparaten kost Philips miljoenen. Er is 30 miljoen euro opzij gelegd voor de operatie.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in