Overslaan en naar de inhoud gaan

Het visitekaartje 2.0

Bizz toonde onlangs een geinige slideshow met twaalf originele visitekaartjes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bizz toonde onlangs een geinige met twaalf originele visitekaartjes. Een echtscheidingsadvocaat waarbij je het kaartje praktisch doormidden kunt scheuren en zo voor beide echtelieden de adresgegevens hebt, een longarts die zijn gegevens op een ballon zet, een hair & make-up artist met haarspelden op het kaartje. Alle voorbeelden lijken uit het buitenland te komen! Is het gras bij de buurman altijd groener of is hier iets anders aan de hand?

related partner content for mobile comes here

Diverse negatieve scenario’s gingen door mijn hoofd om dit fenomeen te verklaren. Laat maar, kost te veel negatieve energie! Ik zou het leuk vinden om met zijn allen te laten zien dat we ook in Nederland hele fraaie, goeddoordachte ontwerpen van visitekaartjes hebben. Graag draag ik daaraan bij door jullie mijn favoriet te tonen. Op de ene kant staat de naam van de verstrekker van het visitekaartje. Op de andere kant de overbekende oneliner ‘don’t call us, we’ll call you’. Je moet maar durven! Een samenwerking van de ontwerper Michael Snitker en architect Paul Toornend – voor Paul Toornend.

Sowieso is het visitekaartje een onderbelicht fenomeen in marketingcommunicatieland. Want terwijl briefpapier vermoedelijk binnen enkele jaren tot het verleden gaat behoren – wanneer schreef jij je laatste brief ? – blijft een visitekaartje een prima manier om een ‘eerste’ indruk te maken en een gesprek op gang te brengen. OK, ok vervolgens eindigt hij in de meeste gevallen niet meer in de befaamde Rolodex maar typt een of andere medewerker braaf alle info in een multifunctionele digitale database waarna het visitekaartje zijn dienst heeft gedaan en richting ronde archief vertrekt…’best of both worlds’ zeg maar. Reden te meer om uit de korte levensloop van het huidige visitekaartje extra veel rendement te halen, door meer te focussen op de rol van ‘eerste indruk’ en minder op de uitwisseling van informatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in